استاندار خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  متن پیام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته عفاف و حجاب به شرح زیر است:

به نام خدا

حفظ حجاب و حفظ عفت، حفظ خطّ اسلام و ایمان مردم است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده و رعایت آن آرامش و امنیت فردی را رقم می‌زند، موجب تحکیم بنیان خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

بدون تردید عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند.

عفاف که فرهنگی متعالی است به افراد جامعه، چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد و در حقیقت هدف آن کمک به رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب است، و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ باشکوه حجاب تحقق می‌بخشد.

سفارش مؤکد دین مبین اسلام به زن و مرد مسلمان این است که با رعایت عفاف و حجاب، خود و جامعه را از افتادن در منجلاب تباهی و فساد حفظ کنند، همین جایگاه ارزشی است که سبب شده دشمنان اسلام همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های پنهان و آشکار به ویژه در قالب جنگ نرم مبحث عفاف و حجاب را هدف گرفته و به دنبال رخنه ایجاد کردن در باور‌ها و اعتقادات جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باشند.

اینجانب ضمن گرامیداشت بیست و یکم تیرماه که یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها و هجمه‌های طاغوتیان و مستکبران بر علیه فرهنگ اسلامی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان در اعتراض به ترویج بی بند و باری اخلاقی، بی‌عفتی و بی‌حجابی است هفته ملی "عفاف و حجاب" را به همه مردان و زنان ایران اسلامی به ویژه مردمان مسلمان، مؤمن، خداجو و انقلابی در استان خراسان جنوبی تبریک گفته، امیدوارم بتوانیم به پشتوانه حرکت آن شیر زنان و غیور مردانی که خونشان در جریان حمله به مسجد گوهرشاد به ناحق بر زمین ریخته شد و با تأسی از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اشاعه فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه، سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم و نیز صیانت از حریم خانواده گام‌های مؤثری برداریم. ان شاء الله

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار