مسیب زاده گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش «آوایی» از ۲۶ تا ۳۱ تیر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مسیب‌زاده، در خصوص جزئیات برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از روز ۱۴ تیر در مشهد مقدس، به صورت مجازی و غیرحضوری افتتاح شد.

او با بیان اینکه بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز و فرهنگی، با وجود کرونا از مرحله اول (سطح مدرسه) تا مرحله کشوری در این مسابقات شرکت کردند، افزود: رشته‌های مسابقات امسال در ۲ بخش آوایی و پژوهشی است، بخش آوایی شامل قرائت قرآن، حفظ، ترتیل خوانی، مداحی و اذان و بخش پژوهشی شامل نهج البلاغه، صحیفه، احکام، انشا و مفاهیم تفسیر قرآن است.

مسیب‌زاده ادامه داد: در حوزه فرهنگیان ۴ رشته قرائت، حفظ با ۲ گرایش حفظ کل و ۱۰جزء و روش تدریس احکام و نهج البلاغه را داشتیم که این دوره از مسابقات از ۱۴ تیر تا ۱۶ تیر برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این دوره را به نحوی برگزار کردیم که دانش‌آموزان و فرهنگیان حال و هوای حضوری را در مسابقات پیدا کنند، گفت: امسال مسابقات را به خانه دانش‌آموزان بردیم، آنان در مکان امن خانه دکور و بنر‌های مسابقات را نصب کردند و مسابقات به خانه شرکت کنندگان راه یافته است.

مسیب‌زاده گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش آوایی در مشهد مقدس، از ۲۶ تا ۳۱ تیر و در بخش پژوهشی از ۲ تا ۷ مرداد در سمنان برگزار خواهد شد که افتتاحیه این دوره مشترک است و اختتامیه آن به تفکیک برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.