استاندار همدان :

مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هدیه روز خبرنگار و پرداخت وام قرض الحسنه به خبرنگاران اختصاص یافت

استاندار همدان از اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه روز خبرنگار و پرداخت وام قرض الحسنه به خبرنگاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی, استاندار همدان در دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به ویژه یکسال گذشته استان همدان در مسیر توسعه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته که نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بی بدیل بوده است.

او همچنین از اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه روز خبرنگار خبر داد و گفت: این مبلغ با مدیریت خانه مطبوعات و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین خبرنگاران توزیع شود و همچین تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور رسانه‌ها در کنار مسئولان استان کار را برای ما آسان کرد تا در فضایی آرام و بی‌حاشیه و در بستر تعامل و وحدت به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه استان بپردازیم.

شاهرخی با اشاره به تدوین سند سه ساله توسعه استان، گفت: در این برنامه مسیر توسعه تمام شهرستان‌ها مشخص شده تا هیچ مدیری اسیر روزمرگی نشود.

او بیان کرد: امروز دورترین نقطه استان همدان نیز بر محور همین برنامه کار و فعالیت می‌کند و این فرهنگ به مدد رسانه‌های متعهد و متخصص استان نهادینه شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه از اهالی رسانه استان همدان به ویژه فعالان این عرصه به طور عزتمندانه تجلیل می‌کنیم، افزود: خانه مطبوعات استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین گرامیداشت روز ۱۷ مرداد را با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا کنند.

مطالبات مطبوعات پرداخت می‌شود

شاهرخی همچنین به پرداخت مطالبات مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان لیست مطالبات روزنامه‌ها و نشریات را تهیه کنند تا دستور پرداخت آن‌ها صادر شود.

شاهرخی در ادامه از اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف پنج میلیون تومان و تسهیلات خرید کالا تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد به خبرنگاران خبر داد و گفت: این تسهیلات با مشارکت بانک‌های استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او وعده داد اگر شرایط کرونا مساعد باشد تور رسانه‌ای یک روزه خبرنگاران به استان‌های همجوار نیز برگزار می‌شود.

حضور اصحاب رسانه در کنار مسئولان ستودنی است

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان نیز از حضور مستمر خبرنگاران در پوشش حماسه انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و گفت: اهالی رسانه در پوشش برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا و آئین افتتاح پروژه‌های مختلف همواره حضوری موثر دارند.

"اسدالله ربانی مهر" افزود: ۱۷ مرداد روزی برای جبران بخش اندکی از زحمات خبرنگاران پرتلاش استان است که امیدواریم به نحو احسن برگزار شود.

او با اشاره به اینکه کرونا ۲ نفر از فعالان رسانه‌ای استان همدان را به کام مرگ کشاند، گفت: مرحوم کاشی و موسوی از نامداران این عرصه بودند که خدمات و عملکرد آن‌ها در کارنامه اعمالشان به خوبی ثبت شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز در این دیدار از نگاه ویژه استاندار به جامعه رسانه قدردانی کرد و خواستار تداوم حمایت‌های دولت از این صنف شد.

"محمدرضا خوش‌گفتار" با بیان اینکه کرونا آسیب‌های جدی به بدنه مطبوعات استان وارد کرده است، گفت: وضعیت مالی نشریات استان چندان تعریفی نداشت که شیوع کرونا گرفتاری‌های این قشر را مضاعف کرد.

۱۷ مرداد همزمان با روز شهادت "محمود صارمی" خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.