مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۸۵۶ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان با نظارت کارشناسان دامپزشکی تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به تولید ۸۵۶ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان گفت: این مقدار گوشت متعلق به لاشه ۱۸ هزار و ۴۳۹ رأس گوسفند، بز، گاو، شتر و شترمرغ کشتارشده در کشتارگاه‌های دام استان است.

او افزود: نظارت بر تولید، توزیع و عرضه گوشت قرمز به عنوان یک فرآورده خام دامی مهم و پرمصرف توسط کارشناسان این شبکه برابر دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حال انجام است.

اصغرزاده با تأکید بر اینکه مردم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز زیر پوشش دامپزشکی تهیه کنند اظهار کرد: مردم در صورت خرید گوشت دارای برچسب دامپزشکی، از سلامت کامل دام کشتار شده اطمینان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تأیید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و بعد از سردگذاری، لاشه‌ها به مدت ۲۴ ساعت با حفظ موازین بهداشتی به مراکز توزیع حمل می‌شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.