ملی پوش کاراته کشورمان گفت: فدراسیون جهانی کاراته با دلایل پوچ خود به راحتی سهمیه المپیک را مغایر با اساسنامه‌اش از من گرفت.

رزیتا علیپور، ملی پوش کاراته کشورمان که از شانس‌های اصلی رسیدن به المپیک توکیو با سهمیه قاره ای بود, در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره رد شدن درخواست فدراسیون ایران برای کسب این سهمیه توسط فدراسیون جهانی عنوان کرد:‌  با صراحت در اساسنامه فدراسیون جهانی قید شده است که بازیکن با رنکینگ بالا در قاره آسیا به وسیله سهمیه قاره‌ای به المپیک راه پیدا می‌کند. من در بالاترین رنکینگ هستم؛ بنا بر این طبق متن اساسنامه من باید به المپیک می‌رفتم. با همراهی کمیته ملی المپیک نسبت به این اتفاق  اعتراض کردیم که رد شد.

او گفت:‌ نامه‌ای که از فدراسیون جهانی کاراته به دست ما رسیده است با متن اساسنامه مغایرت دارد و دلیلشان این است که قانون و مقررات فدراسیون جهانی در این زمینه رعایت شده؛ این در حالی است که در متن اساسنامه کلمه highest rank یا همان بازیکنی با بالاترین  رنکینگ قید شده است. بنا بر این قانون رعایت نشد و خلاف مقررات این اتفاق رخ داده است. فدراسیون جهانی بر اساس اساسنامه جواب ما را نداد و به نکته‌ای اشاره کرده که در اساسنامه نیامده است.

او افزود:‌ این فدراسیون عنوان کرد که امتیاز بازیکن قزاق ۱۲۰ امتیاز بالاتر از من است. واقعا در این مورد در روز روشن و به صورت آشکارا تخلف انجام شده است. متن قانون چیز دیگری را می‌گوید و فدراسیون جهانی مغایر با همین متن اساسنامه خود، حرف دیگری را می‌زند. این سهمیه حق من است و قطعا عدالت رعایت نشد. بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی من سهمیه دارم، اما این تخلف آشکار انجام شد. به هیچ عنوان دلیل فدراسیون جهانی مبنی بر امتیاز بیشتر را نمی‌پذیرم.

علیپور اظهار کرد: منظور اگر امتیاز است، باید در اساسنامه قید می‌کرد؛ نه این که متن خود را با رنکینگ بازیکن اعلام کنند. اجرای قانون در این مورد انجام نشد. ۳ سال تمام برای المپیک زحمت کشیدم، اما به راحتی هرچه تمام‌تر و با دلایل واهی و پوچ این سهمیه از من به ناحق گرفته شد. مردم یار همیشگی ورزشکاران هستند و در این شرایط سخت همچنان من را حمایت می‌کنند و از همه عزیزان سپاسگزارم و قدردان همگی آن ها هستم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار