صلح و سازش ۳۰ پرونده قتل عمد در استان فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ فقره پرونده قتل عمد در استان فارس به مصالحه رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه محسوب می‌شود و  استان فارس در ۷ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قتل شده است.

او ادامه داد: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تعداد ۶۲ هزار فقره پرونده به مرکز توسعه حل اختلاف استان وارد شده و از این تعداد بیش از ۳۷ هزار فقره پرونده قابلیت صلح و سازش را داشته که تلاش می‌شود در مسیر سازش قرار گیرد و منجر به مصالحه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اهداف راه‌اندازی ستاد صبر در کشور نیز گفت: مهم‌ترین هدف تشکیل این ستاد گسترش فرهنگ صلح و سازش و ارتقای فرهنگ مدارا و مروت، کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضا و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌هاست که در این راستا نیز مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها با دستگاه قضایی مورد نیاز است.

او با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ریاست جدید معظم قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از عموم مردم خواست تا امسال نیز با دستگاه قضایی در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، تعامل و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار