رزمایش مدیریت مصرف برق در قم آغاز شد

هم زمان با سراسر کشور رزمایش شهید عباسپور با هدف مدیریت مصرف برق در قم آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ موحد، جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم در حاشیه آغاز  رزمایش شهید عباسپور که با هدف مدیریت مصرف برق  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: هم زمان با سراسر کشور در این طرح بسیجیان قم با هدف کمک به صنعت برق و کاهش خاموشی‌ها  وارد میدان می‌شوند و با تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر و همچنین کنترل و نظارت میدانی مانع از اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف می‌شوند.

او افزود: تمامی بسیجیان استان از جمله بسیج کارمندان، محلات، کارگری، اصناف، فضای مجازی، صدا و سیما و... در این طرح همکاری می‌کنند.

موحد ،خشکسالی و گرمای زیاد هوا را از جمله عوامل محدود کننده تولید برق در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: طرح شهید عباسپور (وزیر نیروی دولت شهید رجایی) با هدف کاهش خاموشی‌ها از امروز آغاز شده است و به  مدت ۳ هفته  ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز در این جلسه از تخصیص ۷۵۱ مگاوات برق برای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیاز فعلی استان بیش از ۹۰۰ مگاوات در روز است.

 آهنین پنجه با اشاره به اعمال برخی خاموشی‌ها در بخش صنعت و کشاورزی گفت: در روز‌های گذشته هیچ گونه خاموشی به دلیل  تامین نشدن برق مورد نیاز و مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اعمال نشده  اما با توجه به پایین بودن حجم تخصصی برق استان از مرکز به ناچار خاموشی‌هایی در بخش صنعت و کشاورزی اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: صنایع سنگین از جمله فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها در حال حاضر با ۱۰ درصد از توان خود فعالیت می‌کنند، اما در دیگر  صنایع ،خاموشی‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۱ اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار