آغاز تحقیق درباره یک شرکت آمریکایی مظنون به صادرات تجهیزات به روسیه

اداره تحقیقات فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره یک شرکت آمریکایی مظنون به صادرات تجهیزات به سرویس امنیتی روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العربیه،  نشریه آمریکایی دیلی بیست (The Daily Beast) در گزارشی اعلام کرد آمریکا در حال تحقیق درباره یک شرکت آمریکایی مظنون به صادرات تجهیزات به روسیه است.

بر این اساس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI)، تحقیقات در مورد جعل اسناد صادرات تجهیزات به مسکو را در شرکت آمریکایی «Intertech Corporation» آغاز کرده است.

طبق گفته این روزنامه آمریکایی، بازرسان مظنون بودند این شرکت به عمد اسناد حمل و نقل کالا‌های خود را جعل کرده و از محدودیت‌های صادراتی طفره رفته یا آن‌ها را دور زده و اسامی مشتریان در روسیه را پنهان کرده است.

در گزارش این روزنامه همچنین آمده است بازرسان  بر این باورند این تجهیزات ممکن است به سرویس امنیتی فدرال روسیه رسیده باشد.

در این گزارش اشاره شده است شرکت آمریکایی «اینترتک» با شرکت روسی «اینترتک اینسترومنتز» که وزارت بازگانی آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی همراه با ۹ موسسه روسی دیگر در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده بود، در ارتباط است.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی مدعی شد آمریکا علیه حملات سایبری که از خاک روسیه هدف قرار می‌گیرد، اقدامی انجام خواهد داد.

چندی پیش بایدن و پوتین در تماسی تلفنی موضوع حملات سایبری توسط علیه آمریکا و دیگر کشور‌ها را بررسی کردند. جو بایدن بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم از سوی مسکو برای توقف این حملات که آمریکا را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد. رئیس جمهور روسیه پیش تر تاکید کرده بود اگر واشنگتن به تعهدات دو جانبه درباره حملات سایبری پایبند باشد، مسکو حاضر به همکاری با آمریکا درباره این حملات است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار