برنامه رادیویی «عزم راه»، جمعه‌ها با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مهدی دادجو مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه «عزم راه» گفت: تولید این برنامه بر اساس کتاب «عزمِ راه: تأمّلاتِ فرهنگی درباره بیانیه گامِ دوّمِ انقلاب» نوشته مهدی جمشیدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که توسط انتشارات صاد منتشر شده است.

وی ادامه داد: یلدا احتشامی به عنوان تهیه کننده این برنامه انتخاب شده که خود یکی از جوانان و آینده سازان کشور است و برمبنای ده فصل کتاب هر بار یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کند تا در برنامه بررسی شود.

دادجو به موضوعاتی که در «عزم راه» مورد توجه قرار می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: تقدم انقلاب باطنی بر انقلاب سیاسی اجتماعی، تنظیم نظم جدید مبتنی بر مبانی اسلام و منفک از نظم متقدم قبلی، فهم و تفسیر‌های متفاوت از مفهوم انقلاب، جریانات مسلط فکری و مبانی نظری این جریانات و راه یافتن اقتصاد محوری در مناسبات انقلابی موضوعاتی است که در سلسله برنامه «عزم راه» که از ۲۵ تیرماه هر هفته جمعه‌ها پخش می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره چرایی و ضرورت تولید این برنامه نیز بیان کرد: بیانیه گامِ دوّمِ انقلاب، در قالبی «غیررسمی» و خطاب به «جوانان» نگاشته شده است تا همچون «نظریه راهنمای عمل»، روشنگر و چراغِ راه باشد و مبدأ و مسیر و مقصد را بنمایاند. پس باید درباره مضمون‌های آن درنگ کرد و اندیشید؛ چون بدونِ «اندیشیدن» و «تفکّر»، هیچ راهی گشوده نمی‌شود. بر این اساس، در برنامه «عزمِ راه» کوشش شده است تا برای «تعمّق» و «تدقیق» درباره این بیانیه و یافتنِ جنبه‌ها و دلالت‌های مختلفِ آن فضا ایجاد شود.

دادجو درخصوص اولین قسمت از این برنامه که جمعه ۲۵ تیر پخش می‌شود، گفت: کارشناس مجری این برنامه محمدرسول تبریک است و درباره سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مطالبی را بیان می‌کند و در این قسمت و دیگر قسمت‌های برنامه راه حلی برای برون رفت از وضعیت استحاله مفهوم انقلاب ارائه می‌شود.

گفتنی است برنامه «عزم راه» به همت گروه کتاب به تهیه کنندگی «یلدا احتشامی» و گویندگی راضیه گردکاهد تولید و جمعه‌ها ساعت۱۷:۰۰ از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.