تعهد کرمانشاه برای جلب مشارکت‌های مردمی چقدر بود؟

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : تعهد این استان برای جلب مشارکت‌های مردمی و ساخت فضا‌های آموزشی جدید در پارسال ۵۰ میلیارد تومان بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : تعهد این استان برای جلب مشارکت‌های مردمی و ساخت فضا‌های آموزشی جدید در پارسال ۵۰ میلیارد تومان بود که خیرین کرمانشاهی بیش از این مقدار یعنی ۵۱ میلیارد تومان برای این امر خداپسندانه کمک کردند.

او گفت : در زلزله آبان ۹۶، تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس آسیب دید، اما با جلب مشارکت مردمی و خیرین، ۳۲۰ مدرسه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شد.

او افزود: برای ساخت این مدارس در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۱۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و ۱۵۵ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های خیرین و مردمی تامین و هزینه شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: دولت برای اجرای پروژه‌های مشارکتی مدرسه سازی در استان کرمانشاه به صورت ۱۰۰ درصدی اعتبارات لازم را تخصیص و به طور کامل پرداخت کرد.

نظری با بیان اینکه در اجرای طرح آجر به آجر استان کرمانشاه رتبه برتر کشوری را کسب کرد، گفت: از سال ۹۲ ایمن سازی سیستم‌های گرایشی مدارس استان در دستور کار قرار گرفت و سیستم‌های گرمایشی و حرارتی ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه در قالب شش هزار و ۱۵۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان ایمن سازی شده است.

او گفت: حذف کانکس‌های مدارس روستایی بالای ۲۰ دانش آموز از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در امسال است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.