احداث مدرسه ۶ کلاسه در یکی از روستا‌های شهرستان پاوه/بسته شدن پرونده اصلاح سیستم گرمایشی مدارس در انتظار اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : مدرسه ۶ کلاسه در یکی از روستا‌های شهرستان پاوه احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : عملیات اجرایی احداث مدرسه‌ای ۶ کلاسه با تعهد هفت میلیارد ریالی توسط خیر و مشارکت دولت به زودی آغاز می‌شود.

او گفت : این مدرسه در روستای سریاس در شهرستان پاوه به نام همسر خیر نیک‌اندیش احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: احداث مدرسه ۶ کلاسه روستای سریاس با زیربنای ۲۹۰ متر مربعی انجام می‌شود.

 نظری افزود: اولویت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه انجام پروژه‌های خیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا است.

پایان کار اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان در یک بازه زمانی دو ماهه

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : در صورت تامین این اعتبار، کار اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان در یک بازه زمانی دو ماهه به اتمام خواهد رسید و پرونده آن بسته خواهد شد.

او با بیان اینکه هم اکنون تنها کار اصلاح سیستم گرمایشی مدارس یک و دو کلاسه مناطق روستایی استان باقی مانده، گفت : ۸۲۱ مدرسه استان دارای یک یا دو کلاس درس هستند که کار اصلاح سیستم گرمایشی این مدارس و تجهیز آن‌ها به بخاری برقی هم اکنون در دست اقدام بوده و به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی کار اصلاح سیستم گرمایشی این مدارس هم به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به ورود خوب استان کرمانشاه در حوزه اصلاح سیستم گرمایشی مدارس، افزود: از سال ۱۳۹۲ که کار اصلاح سیستم گرمایشی مدارس شروع شده کار اصلاح سیستم گرمایشی ۲۱۵۰ مدرسه با ۶۴۰۰ کلاس درس در استان به اتمام رسیده و استان کرمانشاه در حوزه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس جزو استان‌های برتر کشور است.

نظری سپس اشاره‌ای هم به اتفاق خوب رخ داده در حوزه مدرسه سازی در استان کرمانشاه پس از زلزله سال ۱۳۹۶ داشت و افزود: در حالی که در این زلزله ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در استان کرمانشاه تخریب شد، آمار ساخت مدارس استان پس از آن زمان از ۳۲۰ مدرسه عبور کرده است.

او ادامه داد: در ۱۲۰۰ روز پس از زلزله بالغ بر ۱۲۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده که رقم قابل قبولی است.

نظری گفت: پس از زلزله ۳۵۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه صرف ساخت مدرسه شده که ۱۹۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات دولتی و مابقی از سوی خیرین پرداخت شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.