مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح مشوق بیمه‌ای یکی از سیاست‌های فعال بازار کار است که تعهد و برنامه استان تعداد ۸۲۵ نفر می‌باشد که تا کنون ۵۰۷ نفر معادل ۶۱ درصد آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رشیدی مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرایی شدن برنامه ششم توسعه و تحرک بخشی در بازار کار جهت ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کاهش نرخ بیکاری استان‌های با نرخ بیکاری بالا و مرزی، طرح و اقداماتی برای توسعه فرصت‌های شغلی از جمله مداخلات سیاستی و فعال بازار کار و حمایتی به صورت عملیاتی مورد توجه قرار داده است.

او گفت : بر این اساس طرح مشوق بیمه‌ای با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی در حال انجام است.

رشیدی افزود : این طرح به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان برای به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

او افزود : در این طرح حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (جمعاً به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) مربوط به نیروی کار جدید جذب شده حداکثر تا دو سال، ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما مستقیماََ واریز می‌شود.

رشیدی ادامه داد : با بهره گیری از طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت جذب کنند.

او افزود : شرایط کارفرما جهت بهره مندی از مزایای این طرح، داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی ثبت نام در سامانه مشوق بیمه‌ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir‌ است.

رشیدی گفت : شرایط نیروی کار این طرح نیز، داشتن تحصیلات لیسانس و بالاتر، داشتن سن کمتر از ۳۸ سال (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود) می‌باشد.

او گفت : نیرو‌هایی که از تاریخ اول آبان ۱۳۹۹ به بعد جذب شده اند و سابقه بیمه‌ی آن‌ها بیشتر از ۳۶ ماه نباشد می‌توانند از این طرح استفاده کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.