رسولیان گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود که سهم استان زنجان از این میزان ۷۵۰ هکتار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آئین بهره برداری از شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۹۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: با راه‌اندازی این واحدها، ۱۸ هزار شغل ایجاد شده  است.

او از افزایش ۸۰ درصدی اشتغال  نسبت به پارسال  خبر داد و افزود: طرح‌ افزایش زمین در شهرک‌های صنعتی و خرید و انتقال پساب از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رسولیان به مشارکت در تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای توسعه صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش پست‌های برق و تأمین برق شهرک‌های صنعتی، با وجود اینکه قانون ما را موظف به تأمین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی نکرده است، اما ۳۰ درصد مشارکت کردیم و منابع آن نیز واریز شده است.

او بااشاره به کاهش ۱۳ درصدی  تعداد واحد‌های تولیدی  راکد در کشور، گفت:  واحد‌های تعطیل شده دوباره احیاء می‌شوند و در این چرخه خط تولید، مشتری‌ها و کالا‌های خود را تغییر می‌دهند که یک فرایند طبیعی است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده  امسال یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد را در شهرک‌های کشور به کمک مشاورین شناسایی و احیاء  خواهیم کرد.

او بابیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی در تملک بانک‌ها هستند، افزود: احیای این واحد‌ها هدف‌گذاری شده است و سهم استان زنجان هم در این خصوص ۴۰ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

رسولیان از ایجاد کارگاه‌های کوچک برای شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: برای اولین بار در حوزه کسب و کار‌های کوچک، برای آن‌هایی که از سطح علمی و توانمندی خوبی برخوردارند، اما بنیه مالی ضعیفی دارند، برنامه ریزی‌هایی کرده ایم تا به ایجاد اشتغال آن‌ها کمک کنیم.

معاون وزیر صمت از برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزودن زمین‌های جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبرداد و افزود: علاوه بر بحث زمین، اقدامات خوبی را هم شاهد خواهیم بود که نمونه آن، سرمایه‌گذاری  ۱۵۰ میلیارد تومانی است که در طرح‌های مهم زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زنجان، انجام می‌شود.

او  با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زنجان در حال نصب ماشین آلات مربوطه هستند، گفت: این اقدامات بسیار امیدوار کننده است و نشان می‌دهد که امسال بهره‌برداری‌های خوبی در استان زنجان  خواهیم داشت.

رسولیان افزود: امسال ایجاد یک هزار و ۴۰۰ واحد کارگاهی کوچک را در  کشور برنامه ریزی کرده ایم که ۳۸۵ مورد هم در استان زنجان بهره برداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در زنجان واحد‌های خیلی خوبی مستقر شده است، افزود: به خصوص در بحث کاغذ و ریسندگی واحد‌های خوبی با تکنولوژی بسیار بالا و نیز شهرک‌های صنعتی با زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد.

رسولیان ابراز امیدواری کرد، زنجان یکی از استان‌های خوب کشور در توسعه صنعتی باشد.

شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری با حضوردکتر رسولیان معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، دکتر فتح الله حقیقی استاندار زنجان، مادر شهید مجید شهریاری و تعدادی از مسئولان و خبرنگاران به بهره برداری رسید.

شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری زنجان، با مساحت ۴۳۷ هکتار با قابلیت توسعه تا یک‌هزار هکتار، تامین برق به میزان ۷ مگاوات، تامین آب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه، اجرای معابر اصلی شهرک به طول ۱۲ کیلومتر، با هزینه ۷۰۰ میلیارد ریال و با قابلیت استقرار ۵۲۰ واحد در زون‌های هفتگانه، به بهره برداری رسید.

قرارداد‌های منعقده در این شهرک تاکنون ۶ فقره به میزان ۴۳ هکتار و پروژه‌های در حال اجرا این شهرک نیز شامل توزیع گاز، جدول گذاری، بازگشایی معابر و زیرسازی آسفالت با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.