بلوری گفت:برگزاری کنگره ملی تجلیل ۳۵۳۵ شهید استان زنجان فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی باتکریم خانواده شهداء و ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بلوری مسئول کمیته زنان کنگره ملی تجلیل از ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: از مواردی که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده  تکریم ایثارگران و مادران و همسران آن ها است.

او  با اشاره به اینکه در این میان ایثارگران و خانواده‌های آن ها به ویژه مادران و همسران آنان که نقشی بی‌بدیل در آسایش، آرامش و امنیت کشور و جامعه دارند دارای جایگاه ممتازی هستند، افزود: ایثارگران و شهیدان ما با تأسی از سیره و رفتار سیدالشهداء امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی، شجاعت و شهامت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند.

مسئول کمیته زنان کنگره ملی تجلیل از ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان با بیان اینکه بی شک شهداء آموزگاری داشته‌اند به نام مادر و همراهی داشتند به نام همسر که در دامان پر مهر و همنشینی با محبت آن ها و در کلاس درس، به این مقام و مرتبه رسیدند، گفت: مادران و همسران شهداء در دین اسلام جایگاهی همسان با شهداء دارند.

او ادامه داد: در حال حاضر تعداد والدین شهداء ۵ در استان زنجان هزار و ۴۸۸ نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۹۸ نفر مادر شهید و ۹۰۰ نفر هم همسران شهداء هستند.

بلوری گفت: والدین جانبازان نیز یک هزار و ۱۱۸ نفر، همسران جانبازان ۷ هزار و ۹۷۲ نفر، تعداد والدین آزادگان ۱۶۲ نفر و تعداد همسران آزادگان ۵۷۲ نفر هستند.

مسئول کمیته زنان کنگره ملی تجلیل از ۳ هزار و۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: به غیر از دختران شهداء و جانبازان،  ۱۲ هزار و ۹۲۰ نفر از زنان زنجانی با صبر و تحمل فقدان همسر در صورت شهادت، اسارت یا مجروحیت و معلولیت او در انقلاب و حماسه دفاع مقدس نقش موثری داشته‌اند.

او تأکید کرد: بی‌تردید چنین ویژگی‌هایی در مادران و همسران شهداء، تأسی آن‌ها از مادران و همسران شهداء در طول تاریخ اسلام همچون ام البنین (س) است که نگاه ولایتمداری، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را در کام فرزندان نشاند.

بلوری ادامه داد: باید در برگزاری کنگره و یادواره‌های شهداء با همدلی و وفاق برای ادای دین خود به این عزیزان گرانقدر و آشنایی و شناخت نسل جوان و نوجوان امروز با دوران انقلاب و دفاع مقدس حرکت کنیم.

مسئول کمیته زنان کنگره ملی تجلیل از ۳هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: با هم افزایی و ارائه برنامه‌های فاخر فرهنگی به ویژه به زبان هنر به عنوان بهترین ابزار در قالب شعر، قصه گویی، پویش کتابخوانی و ... می توانیم رشادت‌ها و ایثار شهداء و نقش مادران – همسران و فرزندان آن‌ها را به نسل امروز انتقال دهیم و در برگزاری این کنگره ارزشمند نقش به سزایی ایفا کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
دقیقا من همیشه میگم خانواده شهدا و جانبازا کم از خود این افراد نبودن