فعالان صنعت مرغداری خراسان جنوبی از نبود صادرات و وجود مشکلات متعدد در این حوزه گلایه مندند.

خیریه مرغدار و کارخانه دار خوراک دام طیور بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه صادرات مرغ گوشتی و خوراک دام طیور از استان ممنوع شده است.

او با اشاره به اینکه در گذشته بیشترین صادرات دام طیور و مرغ گوشتی به کشور‌های افغانستان و عراق بود افزود: اکنون تولید مرغ گوشتی از ۹٠ درصد به ۳٠ درصد رسیده است.

خیریه با بیان اینکه نبود صادرات سبب شد تا ۲۵ درصد کارگران مرغداری تعطیل شوند اظهارکرد: در این مدت وجود کرونا هم مشکلات زیادی را برای مرغداران به بار آورده و متاسفانه جوجه‌های تولید شده را باید با قیمت ۲هزار تومن زیر قیمت تصویب شده به فروش میرساندیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه تولید کارخانه خوراک دام طیور نیز ۱۵ تا ۲٠ درصد کاهش یافته است ادامه داد: در حال حاضر با ۳٠درصد ظرفیت کارخانه خوراک دام طیور در حال کار هستیم و ماهانه ۱٠هزار تن خوراک دام طیور تولید می‌کنیم.

بدقولی مسئولان کمبود تولید جوجه را به همراه داشت

خیریه گفت: پارسال به علت وجود کرونا قرار شد دولت خسارتی را به مرغداران کشور بپردازد و این موضوع هم تصویب شد، اما متاسفانه از سوی مسئولین خسارتی پرداخت نشد و سبب شدتا تولید جوجه کم‌تر شود.

او با اشاره به اینکه آنفولانزای فوق حاد هم ضرر‌های زیادی را برای مرغدارن به بار آورد افزود: ۱٠٠ هزار جوجه مادر به دلیل وجود آنفولانزا را معدوم کرده ایم.

خیریه بیان کرد: در حال حاضر نیاز است بانک‌ها همکاری لازم را با مرغداران داشته باشند تا بتوانند با نقدینگی بیشتر چرخه تولید خود را دوباره به حرکت درآورند و کارگرانی که تعطیل شده اند دوباره به کارشان بازگردند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.