مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: جمعیت دانش آموزی این استان به دلیل مهاجرت ها روند افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: امسال مهاجرت خانواده ها به البرز با روند صعودی  پیش بینی می شود به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی در این استان نیز به بیش از ۱۵ هزار نفر برسد.

قاسمی با اشاره به این که هرسال شاهد رشد جمعیت دانش آموزی حدود سه درصد درالبرز هستیم، افزود: اما با وضعیت موجود در برخی از استان ها و افزایش روند مهاجرت خانواده ها به این استان درسال تحصیلی جدید پیش بینی ۵۱۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی می شود.

او گفت: برای استان البرز جمعیت ۱۵ هزار نفری دانش آموزی درمهر ماه سال جاری پیش بینی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: برای سال تحصیلی آینده استان البرز با چالش کمبود فضای آموزشی و معلم مواجه است که این دو عامل در فرآیند کیفیت آموزش در مدارس نقش تاثیرگذاری دارد.

او گفت: به رغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز، متاسفانه رشد ساخت مدارس با رشد جمعیت دانش آموزی در استان البرز همسویی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: سرانه آموزشی البرز ۳.۲۸ است که با سرانه کشوری که ۵.۱۷ می باشد، فاصله بسیار زیادی دارد.

قاسمی با بیان این که استان البرز حدود ۶ هزار کلاس درس کم دارد، گفت: تامین این تعداد کلاس درس در بازده زمانی چند ساله ازمحل اعتبارات ملی و استانی امکان پذیر نسیت.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.