نفوذ گردوغبار مرز پاکستان به ایران؛

آلودگی هوای زاهدان به ۴۰ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یک توده عظیم گردوغبار به زاهدان نفوذ کردو بیشینه غلظت ذرات معلق را به ۶۱۶۵ میکروگرم بر مترمکعب رساند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: محدوده نرمال غلظت ذرات معلق در هو مترمکعب هوا کمتر از ۱۵۴ میکروگرم بر مترمکعب است، اما امروز این عدد با نفوذ گسترده غبار به زاهدان به ۶۱۶۵ واحد افزایش یافته است.

وی  ادامه داد: گردوغبار گسترده شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را نیز به ۵۰۰ متر و میرجاوه در شرق زاهدان را به ۲۰۰ متر کاهش داد.

حیدری افزود: گردوغبار امروز زاهدان نیز مانند روز گذشته در نتیجه خیمه سنگین ابر‌های همرفتی و همرفت شدید هوا و وزش تندباد‌های شدید و تشکیل توده عظیم گردوغبار در دشت‌های نواحی مرزی در جنوب میرجاوه و مرز پاکستان روی داده است که به تدریج به این شهر نفوذ کرده است.

وی  تصریح کرد: در حال حاضر قدری از غلظت غبار در هوای زاهدان کاسته شده و شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان به ۱۲۰۰ متر بهبود یافته است.

عضو ستاد مدیریت بحران گفت: پیش بینی می‌شود در ادامه روز و به تدریج از غلظت گردوغبار در هوای زاهدان کاسته شود و شرایط کیفی هوا به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گردوغبار ، گردوخاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار