بعد از گذراندن بحران کمبود سیمان و گرانی مصالح ساختمانی در خراسان جنوبی و کل کشور، این بازار مدتی است به آرامش تقریبی رسیده است.

علوی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بیرجند در گفت و گو  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: چون خریداران، سیمان یکی از کارخانجات تولید سیمان استان را از طریق بورس باید خریداری کنند و توناژ خریداری بالا باشد، خرید از عهده خریداری که فروشنده مصالح نیز است خارج می‌شود؛ اما کارخانه دیگر استان ظرفیت تولید اش را برای بازار گذاشته است و همکاری لازم را با فروشندگان مصالح استان می‌کند.

او افزود: چون نظارت و بازرسی‌ها از سوی اتحادیه هر روز صورت می‌گیرد و نیرو‌های ما گاهی در صورت شک به یک واحد، مجدد چه در قالب بازرس و چه در قالب فرد ناشناس بازرسی می‌کنند؛ در مورد بحث قیمت از ابتدای سال شکایتی برای بالا بودن قیمت مصالح نداشتیم.

علوی ادامه داد: تاکنون نگذاشتیم مصالحی حتی برای مدتی انبار شود یا با قیمت بالا به فروش برسد، چون کمیسیون بازرسی هر روز تشکیل می‌شود و قسمتی را برای بازرسی تحویل گرفته و شروع به انجام نظارت‌ها می‌کنند و واحد‌های صنفی هم همکاری‌های لازم برای آشوب نشدن بازار مصالح با اتحادیه داشته اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بیرجند تصریح کرد: تولیدکننندگان مصالح باید مواد اولیه مورد نیازشان را برای یک تا دو ماه داشته باشند تا در صورت بروز مشکلی بهانه‌ای برای گرانی نشود، اما امیدواریم قطعی برق بهانه به دست کارخانجات برای گرانی ندهد.

او در پایان عنوان کرد: ما در استان مان حتی در زمانی که در کل کشور بحث گرانی مصالح مطرح بود و در استان‌های دیگر کیسه سیمان تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، تمام تلاش مان را کردیم که هر کیسه سیمان با قیمت ۲۱ و ۵۰۰ هزار تومن به فروش برسد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.