رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیمارستان‌های استان به علت فرسودگی زیر ساختی و پراکندگی نمی‌توانند جوابگوی مراجعات بیماران باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین تبادل قرارداد همکاری این دانشگاه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به قدمت بالای ۱۰۰ سال بیمارستان پورسینا گفت: فرسودگی زیر ساختی و پراکندگی بیمارستان‌های استان، جوابگوی نیاز مردم نیست.

او افزود: این استان در تعطیلات نوروزی امسال، پذیرای بیش از ۵ میلیون مسافر بود و در حال حاضر نیز ممکن است حدود یک میلیون مسافر تابستانی در گیلان باشند که در صورت نیاز، به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: علاوه بر بیمارستان پورسینا، بیمارستان‌های رازی، حشمت، شفا و سایر بیمارستان‌های استان از قدمت بالایی برخوردارند و نمی‌توانند جوابگوی مراجعات بیماران باشند.

سالاری ادامه داد: به همین دلیل در یک سال اخیر با پیگیری‌هایی که در سطح استان، وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، خوشبختانه توانستیم برای بیمارستان جایگزین پورسینا حدود ۵۳۰ میلیارد تومان قرارداد داشته باشیم.

او به پراکندگی، فرسودگی و استیجاری بودن دانشکده‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشکده پزشکی در جاده تهران قرار دارد، دانشکده بهداشت هم استیجاری و دانشکده پرستاری و مامایی رشت نیز قدمت ۴۰ ساله دارد و اعضای هیأت علمی و دانشجویان مجبورند بین این دانشکده‌ها تردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بنابر این دلائل تصمیم گرفتیم با عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای ساخت دانشکده پزشکی سایت لاکان که اسکلت آن حدود ۲۵ سال رها شده بود، با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان شاهد آغاز عملیات اجرایی در آبنده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.