با شناسایی ۱۰ مورد ابتلا به سویه جهش یافته دلتا کرونا در خوزستان، زنگ هشدار کرونا در این استان به صدا در آمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست اضطراری ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری کرونا و با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه‌های ارسالی، جواب نمونه قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد.

او با بیان اینکه اولین موردی که شناسایی شد از اتباع یکی از کشور‌های شرقی بوده که وارد خوزستان شده بود، افزود:  از این ۱۰ مورد، ۳ مورد در اهواز، یک مورد مسجدسلیمان، یک مورد ایذه، یک مورد رامهرمز و یک مورد در ماهشهر شناسایی شده اند و ۳ مورد از اتباع کشور عراق هم در آزمایشگاه مرزی شلمچه شناسایی شدند که از ورود این افراد به کشور جلوگیری به عمل آمد.

ابول نژادیان با اشاره به این نکته که تمامی این ۷ نفری که در خوزستان شناسایی شده اند تحت مراقبت هستند، تصریح کرد:  از تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده اند تست کرونا گرفته شده و تا مشخص شدن جواب نمونه، در قرنطینه قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطری که شیوع این ویروس، استان را تهدید می‌کند نیاز است اقدامات مداخله‌ای و پیش گیرانه‌ی فوری انجام شود و محدودیت‌ها به صورت تشدید یافته اجرا شوند.

این مقام مسئول قدرت سرایت ویروس کرونای دلتا را بیشتر از نمونه‌های قبلی عنوان و بیان کزد: ضروری است مردم تردد‌های بیرون از خانه را به شدت محدود کنند و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسمات گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
در خوزستان متاسفانه رعایت نکات بهداشتی کم شده و به وضوح در سطح شهرها مردم بدون ماسک حضور دارند