ابول نژادیان گفت: تاکنون مورد تاییدشده ابتلا به کرونای دلتا در خوزستان ثبت نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه استان‌های همجوار در وضعیت قرمز قرار دارند و میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی این استان‌ها افزایش یافته است، احتمال درگیر شدن خوزستان وجود دارد.

او با بیان اینکه همچنان روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند، افزود: تاکنون مورد تاییدشده ابتلا به کرونای دلتا در خوزستان نداشته‌ایم. موارد مشکوک به دلتا داشته‌ایم که نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال شدند، اما تاکنون هیچکدام تایید نشده‌اند.

ابول‌نژادیان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان‌های همجوار در وضعیت قرمز قرار دارند و میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی این استان‌ها افزایش یافته است، احتمال درگیر شدن خوزستان وجود دارد بنابراین از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد:  تاکنون حدود ۴.۵ درصد جمعیت خوزستان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، روز یکشنبه حدود ۸۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شد و تلاش می‌کنیم روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که از روز دوشنبه همه افراد بالای ۶۵ سالی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، بیان داشت: امیدواریم افراد بالای ۶۵ سال تا آخر هفته واکسینه شوند و از اول هفته آینده، واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال را آغاز کنیم.

به گفته ابول نژادیان ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند که باید هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.