قاضی زاده هاشمی گفت: باید شبکه ملی آب مانند شبکه گاز و برق ایجاد شود تا مدیریت بهتری روی این موضوع صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دیشب در جمع فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یزد، مسئله آب را مسئله امروز کل فلات ایران دانست و گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت های اشتغال و امکانات در همه مناطق کشور، افراد از مناطقی که تنش آبی ندارند، به مناطقی که تنش آبی دارند مهاجرت کرده اند. 

قاضی زاده با اشاره به همزیستی سه هزار ساله یزدی‌ها با کم آبی گفت: باید شبکه ملی آب در کشور مانند شبکه گاز و برق ایجاد شود تا بتوان مدیریت بهتری روی این موضوع صورت گیرد البته در موضوع اب یزد باید پروژه هابی تعریف شود که منافع هر دواستان تامین شود نه اینکه بین مردم یزد و اصفهان دعوا ایجاد کنیم.

او اضافه کرد: در یزد که دچار کمبود آب هستید منابع آب شور وجود دارد که آب شیرین را هم ازبین می‌برد البته شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با هزینه‌ای کمتر از هزینه خط لوله آب، آب را لب شور کرده و در اختیار صنایع قرار دهند.

نیازمند تغییر نگاه مدل حکمرانی در کشور هستیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت خانه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند اظهار داشت: لازمه حل این مشکل تغییر نگاه مدل حکمرانی است.

 قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ملت ایران، سختکوشی را از یزدی‌ها یادگرفته و حتی در کشور‌هایی مثل پاکستان و هند حضور یزدی‌ها احساس می‌شود گفت: شما یزدی‌ها پیشتاز مقاومت در برابر سختی‌ها هستید.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کمتر از ۴۰درصد ظرفیت صنعتی در حال فعالیت است که امیدواریم با دولت جدید در کنار مجلس و جریان جوان انقلابی که در کشور به راه افتاده شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف باشیم.

او تصریح کرد: البته زمانی کشور پویا می‌شود که هدف مشترک و مشخص وجود داشته باشد و کسانی که مسئولیت هماهنگ سازی بخش‌های مختلف را برعهده دارند باید آن را در یک جهت هدایت کنند.

آموزش و پرورش؛ خط مقدم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، آموزش و پرورش را خط مقدم پیشگیری از آسیب‌های مختلف در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: این وزارتخانه بزرگترین کارخانه تولید کننده کشور بوده و در حقیقت اصلاح این دستگاه باید از فلسفه تعلیم و تربیت شروع کند و طرح تحول از این زاویه ناقص بوده چرا که مبانی و راهکار‌ها با هم همخوانی ندارد و نیازمند اصلاح است.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان، حوزه سلامت را یک حوزه زیرساختی برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه دو حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در چشم دولت‌ها، دو وزارتخانه مصرفی هستند در حالی که چنین چیزی نیست و کرونا به خوبی نشان داد که اگر از حوزه سلامت غفلت شود همه کار‌ها تعطیل می‌شود و این حوزه شوخی بردار نیست.

قاضی زاده در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه تولید ثروت باید در خلق دانش باشد نه نیروی کار، اظهار داشت: البته درحال حاضر مزیت نسبی ما تولید ثروت با خلق دانش است، اما همه اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد و در مرز فناوری حرکت کند.

او تصریح کرد: باید از وارد کننده فناوری به تولیدکننده تبدیل شویم و کشور‌های همسایه از تولیدات ما مصرف کنند که البته طرحی در این زمینه تهیه شده با عنوان «ایران بزرگ اقتصادی» که به دولت جدید ارائه دادیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار