کاهش ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکومین مالی در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در خرداد ماه امسال با تلاش قضات دادگستری خوزستان ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکوم مالی در استان کاهش پیدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود و دیگر برنامه‌های دادگستری خوزستان تلاش برای کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.

او افزود: به لحاظ تلاش موثر مجموعه دستگاه قضایی استان و با همت و تلاش روسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات حوزه‌های قضایی سراسر خوزستان در خرداد ماه امسال در ارزیابی آمار عملکرد در خصوص بحث زندان و زندانیان نتایج مطلوبی حاصل گردید که در بازدید الکترونیکی از زندان‌ها رتبه ششم، در شاخص تعداد بازدید حضوری قضات نسبت به تعداد زندانیان و زندان‌ها، در خرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته رشد مطلوبی داشته و در رتبه سوم قرار گرفتند در صورتی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رتبه ۲۴ کسب کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: قضات دادگستری استان در شاخص کاهش آمار بازدشت‌های منتهی به برائت و یا منع تعقیب با ۲۴ درصد کاهش در مقایسه با خرداد سال ۱۳۹۹ رتبه نهم و همچنین در آمار آزادی مشروط در سطح کل دادگستری‌های کشور رتبه هشتم کسب نمودند.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه ادامه داد: با توجه به محرومیت‌ها و مشکلات خوزستان و در راستای اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری قوه قضائیه، با همت و تلاش با قضات و مجموعه دستگاه قضایی استان در خرداد ماه سالجاری ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکوم مالی در استان کاهش پیدا کردند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه دادگستری خوزستان و همچنین قضات در کاهش آمار جمعیت زندان‌های استان، بیان داشت: دغدغه بسیاری از قضات عزیز مبنی بر اینکه محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.