سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت که پکن در مخالفت با مداخله آمریکا در امور هنگ‌کنگ هیچ تردیدی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه تعدادی از مقام‌های چینی به بهانه هنگ‌کنگ اعلام کرد که دولت این کشور در مخالفت با مداخله آمریکا در امور هنگ‌کنگ هیچ تردیدی نخواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کرده است.

گفته می‌شود خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد چینی را به اتهام فعالیت‌هایشان در هنگ کنگ و به بهانه آنچه سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ خوانده شده، مورد تحریم قرار داده است.

همزمان با این تحریم‌ها، خزانه‌داری آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرده است و در آن به برخی مشاغل در چین و فعالیتشان در هنگ کنگ هشدار داده است.

این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای که در وبگاه خود منتشر کرده، آورده است: «در تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) وزارت امور خارجه، بازرگانی، امنیت میهن و خزانه داری با انتشار این بیانیه اعلام می‌کنند که با هشدار به افزایش خطر به دلیل اقدامات دولت چین و دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، تحریم‌هایی را اعمال کرده اند. فعالیت این افراد باعث خطر برای شرکت‌های آمریکاییِ فعال در بخش اداری ویژه چین (Special administrative region /SAR) می‌شوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار