در پی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیلاب، امدادگران هلال‌احمر در شش شهرستان خراسان رضوی به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: بر اساس هشدار وقوع سیلاب، آماده باش امدادگران ۶ شهرستان خراسان رضوی اداره کل هواشناسی استان، برای شهرستان ها‌ی نیشابور، کاشمر، بجستان، تربت حیدریه، مشهد و چناران احتمال بروز سیلاب و خسارات ناشی از وزش باد پیش بینی شده است.


او افزود:در هر یک از شهرستان‌ها بین سه تا پنج گروه تخصصی سیلاب و امداد و نجات به صورت آماده باش مستقر هستند.


معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه از روز پنجشنبه بعد از ظهر امدادگران هلال احمر در سراسر استان آماده باش بودند، ادامه داد: با وجود بارش‌های رگباری و پراکنده در استان، طی این مدت گزارشی از بروز خسارات ناشی از وزش باد و وقوع سیلاب در هیچ یک از مناطق استان گزارش نشده است.

 

بارش تابستانی در پنج شهرستان خراسان رضوی

 

زهرا مبشری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارش در شبانه روز گذشته در شهرستان کاشمر به میزان ۳.۵ میلیمتر ثبت شده است و این بارش‌ها تا صبح فردا، یکشنبه، ادامه دارد که به تدریج این سامانه از استان خراسان رضوی خارج می‌شود.


او افزود: از روز یکشنبه جوی پایدار همراه با افزایش دما در مناطق مختلف استان خراسان رضوی حاکم خواهد شد.


کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دما در خراسان رضوی برای روز یکشنبه به میزان ۳ تا ۴ درجه نسبت به امروز افزایش خواهد داشت و پس از آن تا پایان هفته تغییر محسوسی نخواهد نکرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.