استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز آشیانه و استقرار بالگرد برای این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه فوق العاده ستاد بحران استان و شهرستان گچساران در دوگنبدان با اشاره به آتش سوزی‌ های اخیر از تقویت زیر ساخت های لازم برای سرعت بخشی به مهار آتش در استان خبر داد و گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز بالگردهای اطفای حریق جنگل‌ ها و مراتع در شهرستان‌ های مختلف هشت استخر آب ایجاد می‌شود.

کلانتری به تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های اجرایی و طبیعت دوستان برای خاموش کردن آتش جنگل های گچساران در چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: ایجاد استخرهای تامین آب بالگردهای اطفای حریق نیازی است که به کاهش زمان خاموش کردن آتش و کاهش خسارت به عرصه های طبیعی کمک می کند.

او ادامه داد: اخذ مجوز آشیانه استقرار بالگرد و همچنین گرفتن مجوز بالگرد ملکی اورژانس در استان از تلاش های به ثمر نشسته مسئولان است که امیدواریم بتواند بستر مدیریت بهتر بحران در زمان حوادث را فراهم کند.

کلانتری اضافه کرد: در آتش سوزی جنگل های گچساران با وجود حضور میدانی همه مسئولان استانی و شهرستانی برای نظارت و مدیریت بهینه اما برخی افراد این تلاش ها را نادیده گرفتند و خدمات دولت را زیر سوال بردند.

او بر استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از جنگل ها تاکید کرد و افزود: باید این افراد تجهیز و آموزش داده شوند.

استاندار گفت: از محل اعتبارات بحران محیط زیست و منابع طبیعی هر کدام ۲۰ نیرو برای پایش و حفاظت از جنگل ها به کار بگیرند.

اتابک فرماندار گچساران هم گفت: وسعت منطقه آتش سوزی از کوه‌های فتح و نیمدور، مارین، دیل در خامی تا ارتفاعات نارک بود.

اتابک با بیان اینکه وزش باد، سخت گذر بودن و وسعت زیاد کار مهار را کند کرده بود، افزود: در این آتش سوزی نیرو‌های مردمی در کنار امدادگران تا آخرین لحظه مهار حضور داشتند.

او تاکید کرد: خاموش کردن شعله‌ های سرکش آتش در دمای بیش از ۴۸ درجه سانتیگراد با وجود وزش باد کار بسیار دشواری بود.

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در عملیات اطفای حریق جنگل‌های گچساران که ۶ روز به طول انجامید ۷۰ سورتی پرواز برای اعزام ۵۰۰ نفر به محل آتش سوزی انجام شد.

ملک حسینی دادستان مرکز استان نیز گفت: با کسانی که قصد خدشه دار کردن زحمات نیرو‌های امدادی در آتش‌سوزی‌ها را دارند برخورد می‌شود.

ملک حسینی افزود: ما از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، اما کسانی که با رسانه‌ های بیگانه همراه می‌شوند و مطالب دشمن شاد کن منتشر می‌کنند برخورد می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.