معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، از آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم و تشکیل اکیپ‌های نظارت شرعی و بهداشتی برای روز عید قربان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آمادگی دامپزشکی استان و برقراری اکیپ‌های ثابت و سیار برای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی همزمان با روز عید در استان خبر داد.

او گفت : شهروندان، دام را از میادین دام یا جایگاه‌های موقت تعیین شده در حاشیه شهر‌ها که مورد تایید دامپزشکی بوده تهیه و از خرید دام بیمار، تب‌دار یا آلوده به کنه خودداری کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام، در صورت کشتار قربانی در منزل، استفاده از پوشش حفاظتی همانند ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه‌بندی گوشت ضروری است و پس از ذبح دام حتما گوشت و آلایش خوراکی، دل و جگر را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال دمای (۰_چهار) درجه نگهداری کنید.

او افزود: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش، انتقاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چندساله نیازمندان کمیته امدادفیروزآبادفارس ازسهمیه گوشت قربانی بی‌بهره هستنندازکارمندانش زیادنمیشودبخوربخور