استاندار کرمانشاه از اجرای طرح ضربتی برای جبران کمبود آب شرب شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : براساس این طرح ظرف هفته گذشته ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شده و اکنون ۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که پیگیر تامین آن هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات خشکسالی و کم آبی امسال گفت : خشکسالی مشکلاتی هم برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه ایجاد کرده که با جلسات هفتگی پیگیر رفع آن هستیم.

او گفت : در حال حاضر ورودی آب برای شهر بیش از یک میلیون نفری کرمانشاه حدود چهار هزار لیتر در ثانیه است و با این میزان آب مخازن شبانه پرمی شوند، اما مصرف ما در پیک و در روز‌های اوج حدود ۶۵۰۰ لیتر در ثانیه است.

استاندار کرمانشاه افزود: این اختلاف بالا دو منشا دارد، یکی بحث پِرت و هدررفت آب در شبکه است که مصرف را تا این حد بالا برده و یا اینکه مصرف آب توسط مردم بالا رفته است.

بازوند افزود: بحث خشکسالی جدی است و قطره قطره آب در این شرایط ارزشمند است و مردم باید متوجه باشند که در این شرایط باید بیش از هر زمان صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این شرایط واقعا بی انصافی است که با آب شرب که به زحمت به دست می‌آید، با خیال راحت حیاط و ماشین را شسته و فضای سبز را آبیاری کنیم.

۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب داریم

او با اشاره به کمبود ۱۰۵۰ لیتر در ثانیه آب شرب در شهر کرمانشاه، گفت: بر اساس یک طرح ضربتی که در دستور کار قرار گرفته در هفته گذشته حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز شهر تامین شده و برای ۸۰۰ لیتر باقی مانده هم اقداماتی در دستور کار است.

بازوند افزود: در هفته آینده هم طبق مصوبات جلسه امروز قرار بر این است حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه از چاه‌های دستگاه‌های مختلف به ظرفیت تامین آب شرب شهر اضافه شود.

استاندار کرمانشاه گفت: راهکار اصلی تامین آب شرب مناسب شهر هم از طریق تامین آب از سدگاوشان است که مسئولان حوزه آب وعده داده اند هزار لیتر آب در ثانیه به ظرفیت آب شرب کرمانشاه اضافه کنند.

او ادامه داد: به دلیل نداشتن مخزن نمی‌توانیم این آب را بصورت کامل در همه بخش‌های شهر توزیع کنیم، اما با تامین این میزان آب تا حد زیادی از مشکلات آب شرب شهر کرمانشاه کاسته می‌شود.

استاندار کرمانشاه با عذرخواهی از تمام مردم استان بابت مشکلات بوجود آمده در بحث کم آبی گفت: تمام تلاشمان را برای رفع این مشکلات به کار می‌گریم، اما این انتظار را از مردم داریم که همانند همراهی در سایر بحران ها، در این بحران کم آبی هم کنارمان باشند و با صرفه جویی در مصرف آب گامی در جهت کاهش مشکلات کم آبی بردارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.