کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر، وزش باد به همراه گردوخاک و بارش باران در کرمان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: امروز افزایش ابر، ورزش باد به همراه گردوخاک به طور لحظه‌ای و بارش باران در سطح استان پدیده‌ای غالب است.

او با اعلام اینکه بارش باران در کل استان پیش بینی می‌شود، افزود: شدت بارش‌ها بیشتر در جنوب، مرکز و جنوب غرب بیشتر است.

سلاجقه بیان کرد: وزش باد به همراه گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود. 

او گفت: آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست؛ بنابراین توصیه می شود مردم از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها خوداری کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ساردوییه با ۱۹ میلی متر بارش بیشترین بارش را در استان  کرمان را به خود اختصاص داده است. 

سلاجقه بیان کرد: بارش ها تا فردا در مناطق جنوب به صورت ضعیف فعال  است و روز سه شنبه وزش باد و گردوخاک پدیده غالب  در استان کرمان است.

او گفت: در حالی که مردم شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته، لاله زار و ساردوییه با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان کرمان  به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار