نتیجه تست کرونای یک عضو کمیته بین المللی المپیک هنگام ورود به ژاپن برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، مثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نتیجه تست کرونای "ریو سئونگ مین" عضو کره‌ای کمیته بین المللی المپیک (IOC) که برای حضور در  بازی‌های المپیک توکیو وارد ژاپن شده بود، در فرودگاه ناریتا مثبت شد تا او اولین عضو کرونایی کمیته بین المللی المپیک در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ لقب بگیرد.

ریوی ۳۸ ساله، بازیکن سابق تنیس روی میز و عضو کمیسیون ورزشکاران IOC، در اینستاگرامش تایید کرد که پس از ورود به فرودگاه ناریتا، نتیجه تست کرونایش مثبت شده است. دارنده مدال طلای المپیک گفت که او دو بار واکسن دریافت کرده و قبل از خروج از کره جنوبی برای سفر به ژاپن، دو بار تست کرونا داده که نتیجه هر دو منفی بوده است. حالا او به یک مرکز قرنطینه منتقل شده و ممکن است حضور در المپیک را از دست بدهد.

ریو هفته آینده در نشست دو روزه IOC غایب خواهد بود، زیرا این دیدار به صورت حضوری در هتل پنج ستاره این کمیته در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود. چهار عضو IOC، که هنوز هویت آن‌ها فاش نشده است، در این بازی‌ها حضور نخواهند داشت.

همچنین کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو تایید کرد که دو ورزشکار ساکن دهکده بازی‌ها نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. پیش از این نیز یک ورزشکار دیگر به عنوان اولین کرونایی ساکن دهکده معرفی شده بود.

بنا بر اعلام این کمیته روز گذشته در مجموع ۱۰ نفر از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب مجموع کرونایی‌های مرتبط با المپیک توکیو به ۵۵ نفر افزایش یافت.

از میان این ۱۰ مورد جدید، علاوه بر ۲ ورزشکار ساکن دهکده، ۵ نفر از افراد مسئول مرتبط با بازی ها، یک نفر از اصحاب رسانه‌های خارجی و یک پیمانکار ژاپنی و یک ورزشکار بودند.

بازی های المپیک توکیو قرار است جمعه آینده (۲۳ ژوئیه) افتتاح شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار