سید امیر حسینی گفت: برای حضور در المپیک و موفقیت در آن برنامه ریزی حداقل ۱۰ ساله لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر حسینی دبیر کل اسبق کمیته ملی المپیک، در برنامه رادیویی «صبح و ورزش»، با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک توکیو در شرایط کرونایی، اظهار داشت: المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و این دوره همزمان با کرونا و با رعایت شدیدترین استاندارد‌های کرونایی برگزار می‌شود.

وی افزود: توسعه پایدار ورزش در جهان و ترویج آن و ایجاد صلح و دوستی در میان کشور‌ها از جمله مهمترین اهداف برگزاری بازی‌های المپیک است. کاروان ایران این دوره در رشته‌های مختلف حاضر می‌شود؛ با هدفی که برای برگزاری بازی‌های المپیک مطرح شد، صرف حضور در این رویداد قابل قبول و با اهمیت است؛ حال اگر کشور‌ها نتیجه قابل قبولی هم بگیرند چه بهتر.

امیر حسینی تصریح کرد: البته المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است که میلیارد‌ها بیننده دارد. کشورهایی، چون آمریکا و چین که اقتصاد پیشرفته‌ای دارند، روی ورزش قهرمانی و حضور در المپیک سرمایه گذاری می‌کنند. امسال آمریکا با بیش از ۶۰۰ شرکت کننده و چین با حدود ۴۵۰ شرکت کننده در رقابت‌های المپیک حضور دارند.

وی در پایان تاکید کرد: ورزش در جهان، صنعتی چند میلیون دلاری دارد. لذا، برای حضور در المپیک و موفقیت در آن برنامه ریزی و ریل‌گذاری حداقل ۱۰ ساله لازم است. اگر سیستم سرمایه گذاری و ریل گذاری درستی داشته باشیم و ورزشکاران خود را از نظر فنی، فرهنگی و شخصیتی خوب و حرفه‌ای تربیت کنیم، موفقیت در آوردگاه المپیک دست یافتنی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار