علایی مقدم گفت: تاکنون ۱۳ هزار راس دام از عشایر خریداری شده که این عدد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور با انتقاد از تأخیر شرکت پشتیبانی امور دام در خرید تضمینی دام عشایر، گفت: تاکنون تنها ۱۳ هزار رأس دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام از عشایر خریداری شده که این عدد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او افزود: در ۱۸ اردیبهشت امسال خرید حمایتی دام عشایر توسط شورای قیمت گذاری تصویب شد ولی متأسفانه شرکت پشتیبانی امور دام در این زمینه بسیار کند و ضعیف عمل کرده است.

علائی‌مقدم ادامه داد: در ابتدا شرکت پشتیبانی امور دام دستورالعمل ۲۴ صفحه‌ای در خصوص خرید حمایتی دام عشایر تدوین کرده بود که با پیگیری‌های اینجانب از طریق مقام عالی وزارت این دستورالعمل اصلاح و به یک صفحه تعدیل پیدا کرد.

این مقام مسئول افزود: با وضعیت فعلی و اقدام بسیار کند شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر خرید دام عشایر، عملاً هیچ اتفاق مؤثری برای تعدیل و مدیریت خشکسالی نمی‌افتد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان تصریح کرد: بر اساس آمارهای گزارش شده، از زمان ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی دام تاکنون تنها ۱۳ هزار رأس دام از عشایر در سراسر کشور توسط پشتیبانی امور دام استان‌ها خرید تضمینی شده که این عدد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار