سالاری از ورود دستگاه قضا برای مقابله با زمین خواری در شهرک صیاد شیرازی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان  در حاشیه شورای حفظ حقوق بیت االمال استان کرمان از ورود قاطع دستگاه قضایی برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری به ویژه در شهرک صیاد شیرازی خبر داد و گفت: بخشی از دلالان و سودجویان فروش غیرقانونی اراضی در حاشیه شهر کرمان شناسایی شده و برخورد با آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

او  افزود: بخشی از پدیده نا به هنجار و شوم حاشیه نشینی و تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی  از سوی سودجویان و زمین خواران و بخشی از سوی بنگاه‌هایی انجام می‌شود که گاهی فاقد مجوز‌های لازم هستند.

سالاری بیان کرد: تاکید شده که سازمان‌های متولی امر زمین و مسکن از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و غیره نسبت به ساماندهی اراضی تحت مدیریت خود و تشدید نظارت‌ها بر این بخش اقدام کنند.

او بر برخورد با هر گونه از اشکال زمین خواری، تغییر کاربری اراضی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی تاکید و عنوان کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اجرایی و قضایی باید مد نظر قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی سنوات گذشته تعدادی از زمین خواران، دلالان و کلاهبرداران در شهرک الله آباد شناسایی شده و پرونده مربوط به آن‌ها در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او ادامه داد: زمین خواران و کلاهبردارن در اراضی ملی و مناطق حاشیه‌ای باید توجه داشته باشند که با زمین خواران و بنگاه‌های املاک متخلف همان برخوردی می‌شود که با مجرمان در ارضی الله آباد انجام شده است.

سالاری تاکید کرد: خریداران قبل از خرید زمین به ویژه در نقاط حاشیه‌ای شهر باید از اصالت و صحت معامله اطمینان حاصل کنند؛ زیرا در صورت کشف هر گونه فساد در این معامله، عواقب آن متوجه عاملان خرید و فروش خواهد بود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار