نشست هم‌اندیشی مطالبه گری عفاف و حجاب بانوان ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  نشست هم‌اندیشی مطالبه گری عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان ساوجی در مسجد سیدالشهدای ساوه برگزار شد.

حمایت از تولیدات داخلی در زمینه‌ی پوشش لباس، اختصاص مکان و امکانات لازم جهت فعالیت‌های بانوان و برنامه ریزی جدی برای فرهنگ سازی فرهنگ عفاف و حجاب در بانوان و آقایان از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

میرزایی فرماندار ساوه در این جلسه گفت: حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است و کارگروه عفاف و حجاب شهرستان باید با محوریت مطالبات مردمی فعالیت کند.

میرزایی افزود: مباحث اجتماعی همچون حجاب موضوع چند بخشی بودن و وظیفه صرف یک فرد یا نهاد نیست بلکه در این تعامل بین ارگان‌های مختلف نیاز است.

او اضافه کرد: حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است و باید نسبت به باور جامعه و بحران زدگی افراد بی‌حجاب توجه و نهادینه سازی فرهنگی از سنین پایین آغاز شود.

فرماندار ساوه بیان کرد: کارگروه عفاف و حجاب باید مردمی باشد و بانوان ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را بیان کنند تا عامل حجاب ستیزی مشخص شود.

او با بیان اینکه اِلِمان‌های شهر باید اسلامی باشد، تصریح کرد: مسئولان باید در زمینه عفاف و حجاب توجه جدی داشته باشند و با همکاری نهاد‌های فرهنگی گام‌های موثر در این حوزه برداشته شود.

سرهنگ حجت‌الله دستجانی فرمانده سپاه شهرستان ساوه هم گفت: موضوع تبلیغات محیطی شهرداری و همچنین زنجیره تولید پوشاک اسلامی نیاز به پیگیری و همکاری دستگاه‌های متولی دارد و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

سرهنگ دستجانی افزود: ظرفیت‌های فرهنگی شهر باید در راستای تقویت و گسترش عفاف و حجاب مدنظر باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.