استاندار البرز گفت: ۵۵ میلیون مترمکعب از آب سدهای طالقان و امیر کبیر کرج به البرز اختصاص دارد و توسعه زیر ساخت ها برای جذب این سهمیه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در آیین کلنگ زنی احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان نظرآباد، گفت:در یک ماه گذشته تاکنون این دومین طرح ذخیره و تصفیه خانه آب است که در شهرستان های فردیس و نظرآباد استان البرز کلنگ زنی می شود.

استاندار البرز افزود: هرکدام از این مخازن دارای پنج هزار مترمکعب ظرفیت بوده که باید به تدریج سهمیه اختصاصی استان وارد مدار مصرف شود.

شهبازی گفت : طرح تامین آب شهرک فرهنگیان وآزادگان نظرآباد از محل اعتبارات تنش آبی تامین بودجه شده و این طرح در مدت زمان یک سال اجرا و بهره برداری می شود.

استاندار البرز افزود : با  وجود این که ۲ سد بزرگ در استان داریم اما اکنون بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان از منابع زیر زمینی تامین می شود.

او گفت: برهمین اساس وزارت نیرو مجوز برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب آب از این سدها به البرز داده که در مجموع میزان برداشت سالانه از این سدها به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می رسد.

استاندار البرز افزود:  احداث تصفیه خانه پنج هزار متر مکعبی شهرستان نظرآباد اقدام خوبی برای بهبود کیفیت آب این شهرستان است که به تامین آب  پایدارشرب و مصارف صنعتی منطقه کمک می کند.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: سد کرج ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.