در پی وقوع زلزله عصر امروز در خشت فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحد‌ها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از نخستین لحظات وقوع  زلزله، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی به منظور پایش وضعیت منطقه و کمک رسانی صادر کرده و بر آماده باش مجموعه دانشگاه تاکید کرد.

او ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران از همان لحظات اولیه این حادثه پس از گزارش اتاق مدیریت بحران دانشگاه، افزود: در همین رابطه کمیته‌های مرتبط نیز در حال پایش منطقه بوده و با اعلام مرکز EOC، بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارتباط فعال EOC با اورژانس بیمارستان‌ها و حوزه بهداشت برای ارزیابی و اطلاع رسانی آخرین وضعیت ادامه داد: از سوی مرکز MCMC دانشگاه به بیمارستان‌های کازرون، کوهچنار، ممسنی و شیراز اعلام آماده باش شده و سه دستگاه آمبولانس نیز از پایگاه‌های نزدیک محل حادثه برای ارزیابی به محل اعزام شده اند.

دکتر لطفی همچنین از آمادگی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس برای اعزام در صورت خسارت احتمالی خبر داد و گفت: تیم‌های واکنش سریع نیز آماده خدمت رسانی به مصدومان و آسیبب دیدگان احتمالی این زلزله هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ارزیابی از طریق حوزه بهداشت شامل بهورزان و مراکز بهداشتی در شهرستان‌های کازرون، ممسنی و کوهچنار انجام شد که تاکنون خساراتی گزارش داده نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار