رئیس دادگستری اندیمشک گفت: قاتل محکوم به قصاص با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم سخنور رئیس دادگستری اندیمشک گفت: ۷ سال پیش فردی بر سر اختلافات گذشته در نزاعی یک نفر را به قتل رساند و پس از مدتی قاتل دستگیر و روانه زندان شد.

او با بیان اینکه حکم قصاص او مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت و برای اجرای حکم قصاص قاتل پرونده به اجرای احکام دادگاه اندیمشک ارجاع شد، افزود: بزرگان و مصلحین زیادی برای جلب رضایت اولیای دم اقداماتی انجام دادند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد.

سخنور خاطر تصریح کرد: با ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان، بلافاصله اعضاء ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل و اعضای ستاد صبر با تشکیل چندین جلسه با اولیاء دم، زمینه صلح و سازش را در این پرونده را فراهم کردند.

رئیس دادگستری اندیمش گفت: پدر مقتول که خود از بزرگان، متنفذین و خیرین این شهرستان است در جلسه‌ی به احترام دستگاه قضا، بزرگان، سران طوایف، اعضای ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل و ستاد صبر شورای حل اختلاف اندیمشک در جهت رضای خدا و تحقق، توسعه و نهادینه سنت حسنه گذشت و ایثار، از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کرد و با بخشیدن قاتل به او زندگی دوباره بخشید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.