بنیاد علوی با کاشت گیاهان دارویی برای ۱۰۰ نفر در شهرستان لنده شغل ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مراد مرادی‌پور مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده از کاشت بیش از ۱۵۰ هکتار گیاهان دارویی در مناطق سردسیری کوه سیاه و مناطق گرمسیری شهرستان لنده خبر داد.

مراد مرادی‌پور افزود: با توجه به ظرفیت سازی برای توسعه محور در شهرستان، یکی از مواردی که باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت حوزه اشتغال بود.

او با بیان اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان کشت ۱۵۰ هکتاری گیاهان دارویی در لنده عملیاتی شده است، گفت: سازگاری و انطباق خاک منطقه با کشت گیاهان دارویی نقش مؤثری در بازدهی و درآمد زایی و توسعه این محور برای مردم دارد.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی با اشاره به اعتبار ۵ میلیاردی این پروژه گفت: با هدف توسعه اشتغال‌زائی برای مردم و به ویژه جوانان منطقه، کشت زیره، موسیر، کینوا، آویشن، نعناع و به لیمو را در منطقه اجرایی کردیم.

او با اشاره به اینکه برای ۸۵ کشاورز تسهیلات قرض الحسنه برای کاشت گیاهان دارویی پرداخت شد افزود: اشتغالزایی به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مشتقیم بیش از هزار نفر به صورت مشغول کشت و برداشت گیاهان دارویی هستند.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت: محور‌های فعالیت بنیاد در چندین بخش هدفگذاری شده و توسعه زیرساخت‌ها در کنار سایر موارد را نیز خواهیم داشت.

 

مراد پور بیان کرد: با توجه به فصل برداشت گیاه دارویی در این شهرستان خرید محصولات گیاهان دارویی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و با بازار‌های کشور و خارج از کشور به فروش می‌شود.

همچنین سرپرست اداره تعاون و کار و امور اجتماعی کهگیلویه در بازید از کارگاه‌های فعال بنیاد علوی در لنده گفت: بنیاد علوی در زمینه اشتغال روستایی طرح‌های بسیار مهمی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، زنبور داری در دست اقدام دارد که جای تقدیر دارد.

سید اسلام نمازی افزود: طرح‌های خیاطی، دوخت کیف، کفش و تولیدات گیاهی در لنده بازدید شد و تعامل با بنیاد را برای توسعه این شهرستان در دستور کار قرار داریم.

او بیان کرد: در صورت جذب نیرو در این پروژه، به صورت کارورزی، با مدرک لیسانس تا ۳ ماه اول تحت پوشش قرار دهیم و مبلغ مصوب را پرداخت کردیم.

نمازی گفت: پس از سه ماه قراردادی ۲ ساله منعقد و در آن سهم کارفرما ۲۳ درصد و مابقی توسط وزارت کار پرداخت می‌شود.

شهرستان لنده حدود ۸۵ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و موگرمون نزدیک به ۲۳هزار نفر را در خود جای داده است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.