این روز‌ها از سوی برخی دختران، مهریه‌هایی تقاضا می‌شود که با شنیدنشان مغز انسان سوت می‌کشد!

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از قدیم‌الایام رسمی بوده که بسیاری از خانواده‌ها به آن پایبند بوده و هستند و از اهمیت بالایی هم برخوردار است، صحبت از مهریه است، مالی که مرد هنگام وقوع عقد نکاح به همسر خود می پردازد یا مکلف به پرداخت آن می شود؛ مهریه در ایران در بسیاری از اوقات بر مبنای سکه های طلا تعیین می شود.  البته در این میان همین افرادی که تاکید بر روی دریافت مهریه دارند همیشه ورد زبانشان جمله:کی داده کی گرفته؟» است!  در این که مهریه حق قانونی زنان است هیچ ابهامی وجود ندارد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بعضی از دختران برای اینکه متفاوت باشند مهریه های عجیب انتخاب می کنند مهریه هایی که با شنیدنشان قطعا مغزتان سوت می کشد!مهریه های عجیب و غریب گاهی شگفت انگیزتر از آن هستند که بتوانیم آن ها را باور کنیم، مهریه هایی که اگر عاقبتشان به شکایت و دادگاه نرسد، شاید هیچ وقت از وجودشان با خبر نشویم! اما یک سوال؟ شمایی که برایتان مهریه همان جمله معروف است چرا آنقدر عجیب و غریب انتخاب و اعلام می‌کنید؟ بهتر است این مورد در جامعه فرهنگ‌سازی شود که مهریه شاید بتواند برای زن پشتوانه ای در مقابل حق طلاق مرد باشد، اما نباید وسیله ای برای سوء استفاده قرار بگیرد. 

تاپ پنجشنبه/

برای مثال مهریه‌هایی همچون  ۱۰ رأس آهوی وحشی، ۵ هزار مرجان دریایی، رونویسی از دیوان باباطاهر، حفظ کردن دیوان حافظ، یک کیلو بال مگس،ريال دست چپ داماد، 1978 توپ ورزشی، ۱۲۰۰ نان بربری، چشم و ۱۰۰ تابلوی نقاشی مهریه همسر مرد نقاش مهریه هایی عجیب و غریب هستند که در سال های گذشته در دادگاه خانواده به اجرا گذاشته شده اند از جمله مهریه‌های عجیبی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، اما در این راستا با یکی از وکیل‌های پایه یک دادگستری مصاحبه کردم غلامرضا اکبری در واکنش به این گونه مهریه‌ها تاکید کرد: باید شرایط اصلی صحت معامله در آن رعایت شود بیان کرد: مالیت داشتن یکی از این شروط مهریه است؛ مال آن چیزی است که منفعت عقلایی مشروع دارد؛ بنابر شرایط صحت معامله چیزی که قرار است به عنوان مهر به زن داده شود باید معلوم باشد یعنی مرد نمی‌تواند بگوید یکی از این دو اپارتمان را به عنوان مهر به تو می‌دهم بلکه باید دقیقا مشخص کند کدام آپارتمان منظور اوست.

تاپ پنجشنبه/

این وکیل پایه یک دادگستری معتقد است که دیگر صحت مهر این است که شوهر بتواند آن را به زن تسلیم کند، پس نمی‌شود چیزی مانند انگشتر کف دریا را به عنوان مهر قرار داد مگر اینکه خود زن قادر به بدست آوردن آن باشد؛ همچنین مهر باید قابل تملک به وسیله زن باشد پس تعیین جاده‌ها و کوه‌ها به عنوان صداق صحیح نیست، البته طبق ماده ۱۱۰۰ قانون مدنی چنانچه مهریه تعیین شده مجهول باشد یا مالیت نداشته باشد زن مستحق مهر المثل است و طبق ماده ۱۰۹۱ همان قانون دادگاه برای تعیین مهر المثل باید حال زن از حیث شرافت خانوادگی و سایر صفات و وضعیت او نسبت به سایر زن ها به خصوص زنان فامیل و محل سکونت او در نظر گرفته شود؛ همچنین متفاوت بودن، یکی از تفاوت های نسل جدید با والدینشان است.

آن ها می خواهند متفاوت باشند، این را از سبک زندگی و نوع پوشش آن ها می توان به راحتی فهمید، اما خاص تر از همه آن ها مهریه های عجیب و غریبی است که برای خود در نظر می گیرند و غافل از این که این مهریه ها نمی تواند ضامن خوشبختی شان شود.

قصه ازدواج و مهریه‌های سربه فلک کشیده/ ضمانت خوشبختی با بال مگس و قلب انسان؟

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور‌های دیگر عرف مهریه به چه صورت است؟ در عربستان، عرف مهریه ۱۴ هزار دلار در جمهوری آذربایجان، میانگین نرخ مهریه در حدود ۲۰۰۰ منات برآورد می‌شود. میانگین نرخ مهریه در میان اقوام مختلف کشور هند در حدود ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار روپیه تعیین می‌شود. در ترکیه نیز نرخ مهریه به طور متوسط ۳۵ هزار لیر است. در مناطق مختلف چین در میان اقوام مختلف، نرخ مهریه حدود ۱۰۰ هزار یوان تخمین زده می‌شود. در عمان نرخ مهریه در حدود ۱۰ هزار ریال عمان است.

در این راستا مریم صدرایی کارشناس مسائل خانواده معتقد است که در جامعه‌ای که زندگی از حالت سنتی آن خارج شده و زندگی‌های شهری توسعه زیادی پیدا کرده است، معضلی به نام «چشم و هم‌چشمی» رشد کرده، بنابراین دختران برای این‌که در مقایسه با رقبای خود کمبودی احساس نکنند، تلاش می‌کنند بیشترین رقم مهریه را بر شوهران خود تحمیل کنند و این تلاش‌ها سبب شد که نرخ مهریه‌های سرسام‌آور، هر روز در حال افزایش باشد؛ تعیین مهریه سنگین نمی‌تواند ضامن خوشبختی زندگی زناشویی یک زوج شود.

تاپ پنجشنبه/ در حال تکمیل///قصه ازدواج و مهریه‌های سربه فلک کشیده/ ضمانت خوشبختی با بال مگس و قلب انسان؟

این‌روزها با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است جوانان ما برای ازدواج کمی با دید بازتری نسبت به تعیین مهریه خودشان نگاه کنند و از آن طرف بر اساس یک سری معیارهای خاص و به نوعی بچه‌گانه، مهریه‌هایی عجیب و غریب و غیرقابل تحقق مشخص نکنند زیرا همان طور که در بالا گفته شد، مهریه ضامن خوشبختی نیست چه برسد به مهریه‌هایی که به قیمت جان انسان تمام می‌شود، همچنین اگر کمی به گذشته بازگردیم می‌بینیم که مهریه‌ها کم اما دوام زندگی‌ها بیشتر بوده است و با افزایش میزان مهریه مسائل و معضلات اجتماعی نیز افزایش یافته است. حال منظور از مهریه به لحاظ روانشناسی از دید مثبت آن ایمنی روانی، عاطفی و هیجانی است که سبب پایداری در رابطه زوجین می‌شود.


بیشتر بخوانید


نوشین نثاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
جوان هاچشم وگوش بسته نیستندکه بهشون بگیدحتماازدواج بایدبکنی وقتی میبینه کلی پول بیمه تکمیلی وازدواج ورهن وکرایه وقبوض ویخچال وکولرکه سالی یکبارخراب میشن وغیره بایدبکندبعلاوه هزینه فرزندازتولدتاسربازی وتحصیل دورهمه چیزراخط قرمزمیکشن خصوصاوقتی مدارک شغلی نداشته باشن آنهاحس برده شدن پیدامیکنند.اتفاقی که الان هم توکل کشورهست کلی سرپرست خانوارداریم که بخاطرقطعی برق یخچال وکولرخانه خراب شده وکلی هزینه داره که باقدرت خریدسرپرست خانوارنمیخواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چه مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
من هفته پیش یه خواستگار داشتم که تا حال اینقدر به توهین نشده بود از من خواستگاری کرده واز طرف دیگه هم خواسته برادر بزرگم با خواهرش ازدواج کنه.....
من دختر بدی نبودم ولی به خاطر بی فکری خودم تا حالا تو خونه موندم خودم به خودم بد کردم...خواهشا موقعیتای خوبتون از دست ندید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
مجرد بمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
بمون تو‌ خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
مجرد بمون بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
بشین تو خونه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
کلا نگاه به ازدواج تغییر کرده
شده داد و ستد، جلسات خواستگاری شبیه به معاملات داخل بنگاه املاک شده !!
همچین ازدواجی از اولش معلومه که سرانجام درستی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
کلا باید قید ازدواجو زد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دقیقاً حق مرد در این زندگی مشترک چیه؟
همه حقوق به زن تعلق میگیره و همه مسئولیت ها مال مرده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مرد مهریه بده
سربازی با حقوق کم بره
شغل هم گیرش نیاد
دیگه باید چی کار کنه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
سربازی اجباری و مهریه سنگین دو مانع مهم ازدواج آقایان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
هر دو راه حل داره لطفا درک بکش بالا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
سربازی اجباری و مهریه سنگین از موانع بزرگ ازدواج هستند.
Iran (Islamic Republic of)
روزگار
۱۶:۴۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
خنده داره کسی که مختاره که ازدواج با خانم با مهریه بالا قبول نکنه، زیر بار چنین مهریه میره به امید اینکه بعدا میشه دختره رو فریب داد و کی داده و کی گرفته پیش بکشه. اما همینکه فهمید این یکی مورد فرق داره و دست بارای دست بسیاره میاد مثل یک ضعیف بدبخت طرح قانون باید عوض شه مطرح میکنه.
خدا میدونه اینا همون مردنماهائی هستند که هرگز به قانون ارث، دیه، رسم جهیزیه، حق طلاق مرد و ً.. هیچ وقت اعتراضی ندارن.
یعنی این حقیرها ازاد باشن و ول بگردن. جاشون فقط زندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
همه میگن مهریه بالا چرا نمباین بگین جهزیه سبک بدین اون وقت جهزیه حسابی می‌خوان اقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه جهیزیه با خانمه تهیه خونه هم با مرده. هزینه کدوم بیشتره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مهریه خانوم ها واسه زمانی بود که خانه دار بودند و مرد ها کار می کردند و مهریرو گذاشتند برای پشتوانه خانوم ها که در صورت جدایی یه پشتوانه ای داشته باشند .
الان که وضعیت کار و موقعیت اجتماعی خانوم ها خیلی بهتر از اقایون هست اونا باید واسه مردها مهریه بندازن .
قدیم ها کار و درسو واسه خانوم ها ننگ میدونستن و همشون خانه دار بودن مهریه ام داشتن الان که دیگه هم سواد خوب دارن هم کار خوب دارن هم ماشین خوب دارن هم خونه خوب دارن.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
ای کاش مشکل فقط مهریه بودالان اگرفرزنداول دخترباشدهم مادرزن وهم مادرشوهربه دخترکه اولین فرزندش دختربوده میگن دخترزاهست زیادبهش اهمیت نمیدهندوهی هم میروندخانه اش مهمانی ودوروزنشده یخچال خالی میشه هی بایدتویخچال جهت احترام به مهمان گوشت بریزی وحساب پولش رانمیکنن که ازکجاقرض کرده صاحب سفره امابه خودشون باشه میگن کمترگوشت توخورش بریزوکواحترام به دامادودخترحتی نوه دخترشان اگربیایددردل میگن عه این بازاومده ازماعیدی بگیره ومابراش بستنی وغیره بخریم.بدترین قسمت ماجرااین هست که خواهرشوهروخواهرزن هم به این عقایدخرافه پایبندباشندوبجای کمک به زوجین بیشترپایه زندگیشون نحیف میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چه دل پری داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
انشالله خدا به دلت صبوری بده...مشکلت حل بشه.....
با خوندن داستان تو ما چه نعمت های خدا به ما داده ..‌‌‌شکرت خدایا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چرا آقایان بایدبه خانم ها مهریه بپردازند برعکس هم میتواندباشد مهریه قانون مسخره ای است که باید ازبین برود زمینه سواستفاده خانم هارا فراهم کرده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چرا قانونی تصویب نمیشود که مهریه از حدی نباید بالاتر باشد همچنین میزان جهیزیه هم باید توسط قانون گذاران مقدار آن کنترل شود که از سقف مشخصی بالا تر نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
هم مهریه اشتباهه هم جهیزیه.چرا تو ایران تاوان اشتباه در ازدواج .زندان و اسارت تا اخر عمر باشه؟کمترین مهریه الان ۱۱۴ سکه اس.۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومن.کدوم کارگر و کارمندی این مبلغ رو داره؟۹۹ درصد دخترا هم زیر ۱۱۴ راضی نمیشن.اصلا کی این مهریه رو اختراع کرده؟مگه سنت ایرانی بوده که رواجش دادن مربوط به عربستان سعودیه و همونجا باید باشه نه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
من دیدم با 5 تا سکه هم ازدواج کردن.
البته به شخصه انقدر جاهل نیستم که 100تا بدم.
وقتی از اول اعتماد نباشه پس بهتره کلا ازدواجی نباشه.
جهیزیه هم همینجور
Finland
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
من چند سال پیس رفتم خواستگاری به من گفتن باید خونه مهر دخترم کنی ما سکه قبول نداریم منم گفتم خداحافظ شما خونه به نام خانم کنم فردا منم میندازه بیرون باید تو خیابون چادر بزنم بخوابم همین کارها رو میکنن که کسی جرات ازدواج کردن رو نداره مهریه رو هم میگیرن اون برای قدیم بود میگفتن کی داده کی گرفته حواستون باشه تو تله نیوفتید و با هر کسی هم ازدواج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مهریه رو باید دولت تعیین کنه جوری که کسی زندان نیافته و
فرصت طلبی ها حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
ای کاش اینقدر مهریه را می گویید،کمی از جهیزیه بردن دختر ها و توقعات خانواده پسر می گفتند که روز به روز بیشتر میشود ،چه دختران که به خاطر جهیزیه نتوانستند ازدواج کنند،
در کشور ما همه قوانین به نفع آقایون ،مهریه را درصد کمی می گیرند ،متاسفانه آقایون با گرو کشی،و حق حضانت فرزند ،خانم ها را مجبور به بخشیدن مهریه می کنند ،،نه حق طلاق ،نه حق حضانت ،لطفا یک سر به دادگاه های خانواده بزنید ببینید اون که ضرر می کنه کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
وقتی خانواده ای برای خواستگاری میروند برا گرفت دختر است نه جهیزیه اگر خانواده دختر مهریه را پایین بگیرند و بگویند جهیزیه آنچنانی نمی دهند خانواده پسر هم قبول میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۱ تير ۱۴۰۰
تو منطقه ما جهیزه وسایل بزرگ با داماد ولی بازم کسی حتما چیزای گرون نمیگیره......
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۱:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
قانون مهریه مسخره است خودش باعث پاشیدن زندگی ها میشه.من نمیدونم چرا این قانون رو بر نمی دارند؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دخترهای حالا توقع بیجا زیاد دارند و الخصوص دخالت خانواده باعث طلاق و امار خودکشی جوانان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
انیشتین میگوید: "دو چیز بی پایان است: جهل آدمی و جهان آفرینش.
در مورد دومی زیاد مطمئن نیستم"
مهریه احمقانه و نامتعارف نشانه جهل روزافزون آدمی است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
والله گه ما دختر داریم اصلا ب فکر تیغ زدن پسر ها نیست نشسته توی خونه باباییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
انشالله که یه پسر خوب نصیبتون بشه.دختر های که تو خونه میمونن خیلی کمیابن.پسر خوب دنبال همچین دختر های برای ازدواجه
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۲:۰۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دمش گرررررم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پسرای الان دنبال دخترای قرتی و بی حجاب و... هستن همینم میشه بعد از چند سال به غلط کردن میفتن چون ظاهر طرف رو دیدن امثال من ک تا بحال با یک پسر هم نبودم باید بشینم خونه و انگ بهم بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
والا بابای منم با وجود اینکه هر چیزی خواستیم برا ما فراهم کرده....ولی دوتا خواهر بزرگم که شوهر داد هیچی از داماد نخواست تازه خودشم تا تونست کمکشون کرد وتونستن رندگیشون جمع کنن...از دختراشم خواست حتی برا لباس خریدن رعایت کنن....انصافا هنوز خواهرم جارو برقی وخیلی چیزای دیگه رو نداره فوق لیسانم هست خونه بابام تا تونست خرج کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
یه دختر خانوم اگه عقل داشته باشه میدونه دوست داشتن با این چیزا معلوم نمیشه
بدونید دخترا با یه سکه زندگیتونو با لطف خدا شروع کنید چون خودتون یکید و عاشق هم باشید بسازیدوعشق کنید با همسرتون عشق یعنی همین زندگی یعنی همین

از علاقه هاتون به هم بگید عاشق هم باشید مهریه های سنگینو اینا ملاک خوشبختی نیس
ازدواج مهریه سنگین نمیخواد عشق میخواد و کنار گذاشتن غرور برای همسرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
قدیم میگفتن مهریه رو کی گرفته کی داده اینقدر دل ها صاف پاک ساده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
بهتر بود میگفتین غصه ازدواج و مهریه ها سر ب فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۰:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
کسیکه این نظر رو میخونی از من ناراحت نشو،لطفا
ولی این جور مهریه حقیقتا ننگ هست.
نامتعارف ها به کنار،همین سکه یامبلغ،چطور بزرگان ما،یا حتی قانون،اجازه میده مهریه یک خانم از مبلغ دیه یک مرد بالغ(شوهر) بالاتر تعیین بشه،
مهریه یک خانم در اساس به یک سوم دیه خود خانم نباید برسه.
معضل به عقب تر بر میگرده وقتی دختران ما چشم بدنیا باز میکنند به سرعت گوش هاشون رو سوراخ و قطعه فلزی بنام طلا(گوشواره)آویزان میکنیم و زینت بخش دختر میشود گوشواره!! بعد انتظار داریم هرچه بزرگتر شد به سمت مادیات تجملات یا...نره، واقعا این سبک افکار از کجا منشأت گرفته خدا داند،

خدا خودش این فرهنگ های غلط و شون رو از کشور ما جمع کنه،
امیدوارم که این معضل و ننگ رو از روی قانون اساسی کشورمون برداشته شود و اصلاح شود این طرز نگاه ...به دختران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
یه پسر بعد از کلی تلاش و چندین سال زحمت کشیدن مال و سرمایه ای جمع میکنه و با به اجرا گذاشتن مهریه زن نااهل مجبوره به حکم قانون همه رو دو دستی تقدیمش کنه. این هم عین بی عدالتیه.هم انگیزه ازدواج نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پسرها اگر قدرت و دارایی لازم را ندارند نباید مهریه سنگین را قبول کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چرا یه فکری به حال مهریه های نجومی نمی کنند... مسوول این تورم چند صد درصدی که جوان مردم نیست... اگر روی یک عدد ریالی توافقی شده حال نقد و یا سکه، چرا الان باید محکوم به پرداخت بیست برابری آن باشد؟ یا سقفی قابل پرداخت بزارید و یا معادل عدد ریالی زمان توافق عمل کنید...
110 سکه می شود یک میلیارد و اندی...کی توان پرداخت دارد؟ نمایندگان محترم مجلس چرا ورود نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دخترا دنبال تیغ زدن پسرها با مهریه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۱ تير ۱۴۰۰
همه خانوماکه مثل هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دختر خانمها به پسرها به چشم عابر بانک و گاها به چشم خزانه بانک مرکزی نگاه میکنن که وظیفه ش هست همیشه پول داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
طلا گران شده زنها مهریه های نجومی خودشونو میزارن اجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مهریه ضامن بدبختی خانواده ها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
درد جوانان امروزی هم دختر و هم پسر « جدی زندگی نکردن » هست به همین خاطر ترس و نا امنی دارند از همدیگر بخاطر ترک شدن ، طلاق ، رعایت نشدن حقوق مالی وعاطفی اخلاقی و احترام ، آبرو ریزی و ... که برای جبران آن دختران مهریه را سنگین می کنند و مردان به چند همسری رو می آورند ، عده ای هم درد تکبر و کمبود احترام و ارزشمندی رو با مهریه و چند همسری میخوان جبران کنند ، باید امنیت بخشی و تسلیم حقوق یکدیگر شدن رو فرهنگ سازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
باید یه قانونی وضع بشه که محدود کنه مهریرو و ازون بیشتر نشه مهریه وضع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مهریه نامتعارف تفکری از روی حماقت است که پایانی ندارد و تا چنین افرادی در روی زمین هستند حماقت هم تمام نشدنی است.
آخرین اخبار