نظارت بر ذبح شرعی در روز عید قربان

۲۷ گروه ناظر دامپزشکی بر ذبح شرعی دام ها در روز عید قربان نظارت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: روز عید قربان امسال، ۱۴ گروه سیار و ۱۳ گروه ثابت کار نظارت بهداشتی بر ذبح شرعی دام‌ها را بر عهده دارند.

محمد جانباز توصیه کرد، مردم برای قربانی کردن، دام را از مراکز مجاز خریداری کنند، دام تا جای ممکن در کشتارگاه‌ها کشتار و در صورت ذبح در منزل از دستکش، کلاه، ماسک، عینک و چکمه برای جلوگیری از ابتلا به انگل‌های خارجی استفاده شود.

او همچنین به مردم توصیه کرد برای از بین رفتن بیماری احتمالی، گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان هم گفت: ۱۶ روحانی در کشتارگاه‌ها و مکان‌های ذبح دام، بر روند ذبح شرعی دام‌ها نظارت می‌کنند.


بیشتر بخوانید؛


حجت الاسلام حمزه‌ای با بیان اینکه ۴۰ نفر ذبح کننده آموزش دیده در کشتارگاه‌های استان مستقر می‌شوند، افزود: مردم حتماً دام را برای ذبح، به فرد آموزش دیده بسپارند.

وی در خصوص شرایط ذبح دام‌ها هم گفت: شتر در زمان ذبح باید ۵ سال تمام، گاو و بز ۲ سال تمام و گوسفند باید یک سال تمام داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان، سالم بودن دام در زمان ذبح را از دیگر شروط قربانی کردن دانست و گفت: دام قربانی شده باید به سه قسمت تقسیم شده و میان فرد قربانی کننده، همسایه و نیازمند تقسیم شود.

عید قربان امسال مصادف با چهارشنبه ۳۰ تیرماه است.

انتهای خبر/ ع

برچسب ها: عید قربان ، ذبح شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار