هفتمین جشنواره خوارزمی با رقابت ۱۲۱ دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام به مرحله کشوری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان در آئین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در یاسوج گفت: در این جشنواره ۱۲۱ دانش آموز دوره متوسطه در کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام به مرحله کشوری در فضای مجازی با هم رقابت می‌کنند.

هادی زارع پور با بیان اینکه در جشنواره خوارزمی امسال ۷۱ درصدی دانش آموزان متوسطه اول شرکت کردند، افزود: از ۲۵ هزار ۲۲۳ نفر در مرحله رقابت آموزشگاهی این جشنواره ۱۲ هزار و ۳۴۲ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند.

زارع پور با اشاره به اینکه  پس از داوری آثار در این مرحله ۱۲۱ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند، گفت: از میان این تعداد دانش آموزان ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

او بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشوری در محور‌های پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه و محور بازارچه کسب و کار دانش آموزی برگزار می‌شود.

زارع پور گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه با هدف ایجاد موقعیت برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و تقویت فعالیت‌های علمی، مهارتی، پژوهش دانش آموزان و کیفیت بخشی به یادگیری آن‌ها مبتنی بر برنامه درس ملی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره که منطبق با سند تحول بنیادین ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود گفت: برگزاری جشنواره خوارزمی زمینه تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی، بروز خلاقیت، بسط یادگیری و در نهایت موجبات نشاط یادگیری در مدارس را فراهم می‌آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را شناسایی و کشف استعداد‌های دانش آموزان بیان کرد و افزود: تشویق دانش آموزان به شرکت در بحث گروهی، فعالیت‌های پژوهش، خلاقیت ها، روحیه تعاون و همدلی و شناسایی استعداد‌های درخشان از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.