بیش از ۵ هزارهکتار از طرح‌های آب وخاک درکردستان به بهره برداری رسید

با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در کردستان بیش از ۵ هزار هکتار از طرح های آب و خاک کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی اکبر مرادی معاون آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی با افتتحاح طرح‌های آب و خاک کشور به صورت ویدئو کنفرانس و به دستور رئیس جمهوری در شهرستان کامیاران گفت:امروز با بهرە برداری از پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی استان که به آبی تبدیل شده بخشی از ثمره زحمات به بار نشست.

مرادی عنوان کرد: در آغاز برای کردستان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های انجام شده در استان این میزان به ۱۶ هزار و ٨۱۰ هکتار افزایش پیدا کرد و امروز ۵ هزار و ۴۷۰ هکتار آن به بهره برداری رسید و مابقی نیز در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه کردستان در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری با ۵۰ درصد در کشور پیشرو است، گفت: به هر اندازه استان کردستان اعتبار برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری نیاز داشته باشد آن را تامین و در اختیار استان قرار می‌دهیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای استان کردستان ۷۰۰ میلیارد ریال در مرحله اول درنظر گرفته شده است و سهم استان هم از تخصیص کشوری هم محفوظ است.

استاندار کردستان  در این مراسم با بیان اینکه و امروز پنج هزار و ۴۷۰ هکتار آن در پایاب سد‌های گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە برداری رسیداظهار داشت: اتمام مابقی اراضی باقیماندە نیز نیازمند ۱۴۵ میلیارد تومان است کە نهایتا تا سه ماه آینده به  اتمام می‌رسد.

مرادنیا افزود: تاکنون۴۳۴ میلیارد تومان برای اتمام این ۱٦ هزار و ٨۱۰ هکتار در پایاب سد‌ها هزینه شده که برای حدود پنج هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

او یادآور شد: ۵۰ درصد پروژه‌های نوین آبیاری کردستان تجهیز شده که ۲ برابر میانگین کشوری بوده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: زمینه کار بزرگی برای استان کردستان فراهم شده است و در آینده اثرات آن بیشتر هم دیده می‌شود.

در این آیین ۶۶ هزار هکتار طرح های آب و خاک کشور شامل ۲۵هزار هکتارطرح شبکه های فرعی آبیاری وزهکشی غرب و شمال غرب کشور، ۲۵ هزار هکتار طرح سامانه های نوین آبیاری و ۱۶هزار هکتار سایر طرح های آب و خاک از طریق ویدیو کنفرانس به دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.