فعالیت ۸۶ امین موقوفه در البرز

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تا کنون ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده که بخشی از آن‌ها درآمد موثر ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا علیپور، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در مجموع ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده است که بخشی از آن‌ها دارای درآمد و تعدادی هم فاقد درآمد موثر هستند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در حال حاضر ۸۶ امین موقوفه در البرز فعال هستند که احکام برخی از آن‌ها هنوز صادر نشده است.

علیپور گفت: با توجه به اینکه تعداد امینان موقوفات به نسبت تعداد آن‌ها کمتر است، اقدام به بلوک بندی آن‌ها کرده‌ایم که هر بلوک شامل چند موقوف است.

او افزود: مثلا موقوفات منطقه جاده چالوس به سه منطقه تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها به یک امین سپرده شده و اداره اوقاف کرج هم بر کیفیت فعالیت آن‌ها نظارت دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پاسخ به این که آیا سه امین برای موقوفات جاده چالوس کافی است، گفت: بسیاری از موقوفات جاده چالوس درآمدی ندارند به همین دلیل سه امین برای نظارت بر آن‌ها کافی است.

علیپور افزود: تعیین تعداد امینان این بلوک بندی‌ها به تعداد رقبات موقوفات بستگی دارد و هر چقدر در یک بلوک تعداد رقبات بیشتر باشد به تعداد امینان اضافه می‌شود.

او در پاسخ به این که شرایط انتخاب امینان موقوفات چگونه است، گفت: بسیاری از این امینان از همکاران بازنشسته اوقاف هستند که به مسائل مربوط به وقف آشنایی دارند.

علیپور افزود: برای اینکه بتوانیم امور مربوط به موقوفات را به خوبی پیش ببریم به نظر می‌رسد باید ۱۰۰ امین موقوفه داشته باشیم و در کنار آن از ظرفیت نیرو‌های ادارات اوقاف هم بهره بگیریم.

انتهای پیام/  ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.