وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در حل مسائل برخورد با علت مهم تر از برخورد با معلول است یعنی موتور تولید فقر باید از کار بیفتد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در دوره ای که در وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بودیم سعی کردیم به چند هدف بیشتر از گذشته بپردازیم بر اساس شعاری که برای بهزیستی نوشته‌ شده به سمت ایجاد سامانه ها رفتیم. 

شریعتمداری بیان کرد:برای ایجاد۴۰ سامانه اقداماتی از جمله سامانه های صدور یکپارچه احکام پرسنلی، سامانه قراردادها، املاک و مستغلات گام برداشتیم.

وی افزود:برای حل مسائل برخورد با علت مهم تر از برخورد با معلول است یعنی موتور تولید فقر باید از کار بیفتد.

شریعتمداری بیان‌کرد: اینکه ما در انتهای خط تولید فقر بایستیم اقدام ثانویه است اقدام اولیه از کار انداختن موتور های تولید فقر است.

وی افزود: بر اساس بررسی ها مشخص شده در حوزه معلولیت ۵۰ درصد از معلولیت‌ها ریشه ژنتیک دارد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در اصل موضوع غربالگری تردیدی نیست ما باید تلاش کنیم که با مشاوره ازدواج مسائلی از قبیل آسیب های ژنتیکی بوجود نیاید.

شریعتمداری بیان کرد: ۱۵ درصد از افراد دارای معلولیت ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و تصادفات است؛ تجربه نشان می‌دهد که تداخل وظایف بین دستگاه های اجرایی امری است که نمی توان آن را به صفر رساند.

وی گفت: ما ادعا میکنیم بهزیستی محله محور انجام دادیم ۲۵۲۷ مرکز ارائه خدمات بهزیستی که در محله های مختلف کشور بردیم و ۱۳ هزار جوان تحصیلکرده با تحصیلات مختلف روان شناسی، مدد کاری، جامعه شناسی و... مشغول به کار کردیم.

شریعتمداری عنوان کرد: تا کنون ۸۰۰هزار خانوار به وسیله همین گروه ها مورد بازدید قرار گرفته اند که در تاریخ سابقه نداشته همچنین ۲۲ خدمت سطح یک سازمان به این ترتیب ارائه می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دو سال و نیم گذشته پنج برابر کردن حق پرستاری داشتیم  و ۵۱هزار نفر  نزد خانواده ها بازگشته اند.

وی بیان کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در سال۹۹ بیست‌و شش هزار نفر را تحت پوشش قرار داده در حالی که در سال ۹۸ این تعداد۱۸ هزار نفر بود و همچنین برنامه ما برای سال۱۴۰۰ سی هزار نفر است .

شریعتمداری افزود:در سال ۹۹ هزاروهفتصدوپنجاه‌ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای۴۰ هزار نفر در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ممنون که گفتی
آخرین اخبار