مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبرداد ؛

رشد سه برابری تولید ماهی در خراسان شمالی

مهدی میرقراچولو گفت: میزان تولید ماهی در استان بدون احتساب ماهیان زینتی به ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ سه برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی میرقراچولو مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : براساس برنامه ریزی سقف پیش بینی برای تولید ماهی در این استان در سال جاری حدود دو هزار و ۴۰۰ تن است که با توجه به ظرفیت‌های موجود این تولید به دو هزار و ۷۰۰ تن می‌رسد و با توجه به زیرساخت‌های موجود احتمال افزایش بیش از این میزان نیز در استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید 


میرقراچولو افزود :  امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در آب‌های (استخر) این استان رهاسازی شد و در بهار امسال حدود ۳۵۰ تن ماهی از استخر‌ها برداشت شد و پیش بینی ما رسیدن به سقف دو هزار و ۷۰۰ تن در سال جاری است که به نظر می‌رسد این پیش بینی محقق می‌شود.

او مزیت پرورش ماهی را در استان علاوه بر اشتغال برای جوانان و درآمد زایی بهره گیری از آب برای بخش‌های کشاورزی اعلام کرد وگفت : رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و کشاورزان می‌توانند همزمان با استفاده از آب حتی استخر‌های کشاورزی، از آب آن نیز برای تولید محصولات کشاورزی نیز بهره گیرند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.