دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان گفت: دلیل وقوع حادثه عاشورا فراموشی غدیر بود از این رو نباید گرامیداشت عید غدیر را نادیده بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت الاسلام اسماعیل دست افکن دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان در نشست خبری بنیاد غدیر اصفهان گفت: نباید به دلیل اپیدمی کرونا تبلیغ عید غدیر را حذف کنیم بلکه باید روش آن نسبت به شرایط موجود تغییر کند، البته از چند ماه قبل دغدغه‌ها نسبت به نزدیکی عاشورا و محرم وجود دارد که مثبت است ولی نباید غدیر فراموش شود.

او با اشاره به اهمیت غدیر افزود: اگر غدیر فراموش نمی‌شد عاشورایی هم در کار نبود پس باید همه مردم و اقشار با تمام توان برای عید غدیر فعالیت کنیم و چقدر خوب است که برای غدیر روزشمار بگذاریم چراکه باید طنین نام علی (ع) عالم را بلرزاند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان با بیان اینکه گرامی داشت روز غدیر بسیار سفارش شده است، تصریح کرد: ستون اسلام در بزرگداشت غدیر است و نباید کوتاهی کرد؛ کمک به فقرا را در ایام غدیر از یاد نبریم، زیرا روز عید غدیر روزی است که خداوند نعمت خود را کامل کرد پس چرا شکر خدا را به جای نیاوریم.

او تاکید کرد: در جریان اپیدمی ویروس منحوس کرونا باید با دعا و مناجات مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرد و همانطور که می‌دانید بنیاد غدیر جایی است.

دست افکن اضافه کرد: بنیاد غدیر در کشور‌های مختلف مانند بلژیک، هلند، عراق، لبنان و افغانستان نمایندگی دارد که از طریق وزارت امور خارجه یا به طور شخصی معرفی شده و برنامه‌های خوبی توسط آن‌ها انجام می‌شود.

او تاکید کرد: ما به سهم خودمان در اصفهان که مردم ولایی و مذهبی دارد می‌خواهیم فعالیت کنیم و چقدر خوب که دهه امامت و ولایت هم به خوبی گسترش پیدا کند و قرار شد که این دهه به عنوان دهه امامت و ولایت از قربان تا غدیر نامگذاری شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات خوبی تحت نظر این بنیاد در اصفهان انجام می‌شود، گفت: یکی از این فعالیت‌ها بحث اطعام هست که بسیار به آن تاکید شده و چه خوب که در روز عید غدیر همه در خانه اطعام علوی داشته باشند و این موضوع را به عنوان تبرک در نظر بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار