صادرات ۱۴ هزار تن تخم مرغ در ۶ ماه نخست امسال از استان اصفهان ۲۴ میلیون دلار آورده داشته است.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان در دیدار با امام جمعه اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی گفت: به مناسبت روز ملی دامپزشکی، در سنوات قبل شعار «دام سالم و انسان سالم» اعلام می‌شد و امسال با عنوان «یکصد سال خدمت صادقانه دامپزشکی» نامگذاری شده است.


سیدرضا موسوی با بیان این که یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی، امنیت و ایمنی غذا است افزود: استان اصفهان بیش از ۱۰ درصد صنایع دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده و ۱۴ درصد از تولید فرآورده‌های دامی کشور در اصفهان در حال تولید است.


وی گفت: از همین رو این استان به عنوان رتبه برتر تولید دام و فرآورده‌های دامی نقش مؤثری در تولید فرآورده‌ای سالم و کمک به امنیت غذایی و ایمنی غذایی که مؤلفه بسیار مؤثر در هر کشوری است دارد.

موسوی با تاکید بر مقوله نظارت شرعی افزود: این کار که با حضور ۷۰ نفر ناظر شرعی در حال انجام است و همزمان بیش از ۶۰۰ دکتر دامپزشک در مراکز مختلف بر این امر نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نگاه سلامت و صادرات محور اگر در زمینه تولید انبوه وجود نداشته باشد این محصولات قابل مصرف نیست، بر همین اساس در ۶ ماه ابتدای سال بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم و بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ از اصفهان صادر کرده‌ایم که بیش از ۲۴ میلیون دلار آورده داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار