شعار‌های هنجارشکنانه می‌دهند یا به اموال عمومی آسیب می‌زنند تا مطالبات مردم را ضد نظام جلوه دهند، این سناریوی تکرار شونده ضدانقلاب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در سال‌های گذشته کشور دست‌خوش مشکلاتی شده که مردم را آزرده خاطر کرده است. از عوامل طبیعی که فاکتور بگیریم، ضعف عملکرد مسئولین عموما دولتی در ایجاد این مشکلات موثر بوده است. با این حال قاطبه مردم یا ترجیح داده‌اند مطالباتشان را در کف خیابان پیگیری نکنند و یا بالاجبار کف خیابان می‌آیند و تجمعی هم برگزار می کنند که مسالمت آمیز باشد.

این اتفاق را در تجمعات اخیر خوزستان هم شاهد هستیم. کشاورزان و دامداران خوزستانی به ویژه آن‌هایی که در مسیر رودخانه کرخه قرار دارند،‌ با بی‌آبی مواجهند و محصولات و دامهایشان تلف می‌شود. اینها کف خیابان آمدند و مطالبه‌شان این بود که چرا باید استان خوزستان با اینکه از منابع آبی برخوردار است، حتی برای آبیاری مزارع خود نیز آب ندارد و خیلی از بخش‌های خوزستان هنوز از آب سالم قابل شرب برخوردار نیستند.


بیشتربخوانید


این سوال اساسی مردم خوزستان در اعتراضات اخیر بود که به یکباره با ورود جمعی آشوب‌طلب و با دادن شعارهایی ساختارشکنانه به آشوب کشیده شد تا آنجا که دو نفر را هم در این تجمعات کشتند و سعی کردند خون آن را به گردن نظام جمهوری اسلامی بیاندازند. اتفاقی که حتی مورد اعتراض خانواده و بستگان این دو جوان واقع شد و حتی پدر یکی از این کشته شدگان رسما اعلام کرد که پسرش را معاندین کشته‌اند. همزمان هم همه رسانه‌های معاند عبری و عربی و غربی وارد کار شدند و سعی کردند این اعتراضات را با عنوان «اعتراض مردم عرب» رنگ و بوی قومی و نژادی ببخشند. این درحالی است که اساسا مردم خوزستان در یک کلام «آب» می خواهند نه چیز دیگر.

اعتراضات آبان ۹۸

حوادث آبان ۱۳۹۸ یکی از تلخ‌ترین اتفاقات پس از انقلاب بود که جرقه آن با اعلام افزایش قیمت بنزین زده شد، برای چند روز شهرهای مختلفی را دچار نا آرامی کرد و در نهایت جان ده‌ها هموطن را گرفت و هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد. اعتراضاتی که هرچند در ساعات ابتدایی با آرامش و حتی با محافظت نیروی انتظامی پیش می‌رفت، اما ناگهان با ورود رسانه‌های بیگانه و میدان‌داری جریان‌های ضدانقلاب، تغییر مسیر داد و با حمله به مراکز حساس اقتصادی و امنیتی شعله‌ور شد و آتش آن دامان بسیاری را گرفت.

 

حق مردم بازیچه دست جریان معاند و  براندازها؛ ضدانقلاب چگونه با تحرکات آشوب طلبانه جلوی مطالبات مردمی را می‌گیرد؟

ماجرا از جمعه ۲۴ آبان کلید خورد. روزی که دولت به طور ناگهانی خبر از افزایش قیمت بنزین به دو نرخ جدید داد: بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومانی. زمزمه گرانی بنزین البته از ماه‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده بود و تقریبا هیچ کارشناسی در مورد لزوم اصلاح قیمت بنزین شک نداشت، اما دولت مدام هرگونه تصمیم در این‌باره را تکذیب می‌کرد. ساعات پایانی روز ۲۳ آبان بود که کم‌کم زمزمه تغییر قیمت بنزین در میان جامعه مطرح شد. عده‌ای به پمپ‌بنزین‌ها هجوم بردند و صف‌های طولانی در بعضی از شهرها ایجاد شد. از ساعت صفر ۲۴ آبان، خبر گران شدن بنزین به طور رسمی اعلام شد؛ تصمیمی که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه گرفته شده بود.

صبح جمعه، در شهرهای مختلف کشور، اعتراضات پراکنده‌ای صورت گرفت. مردم نگران تبعات این تصمیم ناگهانی بودند. در بعضی شهرها، عده‌ای با خاموش کردن اتومبیل خود اقدام به بستن جاده‌ها کردند. تجمع‌هایی هم در چند شهر برگزار شد و شعارهای تندی هم علیه این تصمیم و حتی علیه مسئولان نظام داده می‌شد. به نظر می‌رسید با مدیریت پلیس، همه چیز در یک روال آرام و منطقی پیش می‌رود.

اما بلافاصله رسانه‌های ضدانقلاب وارد معرکه شدند و اخبار و شایعاتی را در زمینه اعتراضات خشونت‌آمیز در شهرهای مختلف مطرح کردند. تصاویر اتفاقات مختلفی همچون تصادف یک تانکر سوخت، به‌عنوان حمله مردم به تانکر سوخت و آتش زدن آن منتشر شد. همزمان عده‌ای هم به‌صورت سازماندهی شده سعی کردند اعتراضات مردمی را به هر شکل ممکن به رفتارهای تند و آشوبگرانه تبدیل کنند.

از عصر جمعه، به‌تدریج ورق برگشت. چند پمپ‌بنزین به آتش کشیده شد و به ساختمان بانک‌ها حمله شد. بدترین اتفاق اما در سیرجان افتاد. جایی که عده‌ای آشوب‌طلب سعی کردند با حمله به مخازن نفت، آنجا را منفجر کنند. یک نفر در جریان این حمله به دست نیروی انتظامی کشته شد. به نظر می‌رسید ضدانقلاب خیلی زود به اولین هدفش رسیده بود: کشته سازی در همان روز اول.

شنبه ۲۵ آبان با برف آغاز شد و کندی ترددها. همزمان در شهرهای مختلف و از جمله تهران، عده‌ای با بستن خیابان‌ها و اتوبان‌ها سعی در ایجاد ترافیک مصنوعی کردند. اما موضوع به همین‌جا ختم نشد. کامیون بار آجر هم در محل تخلیه شد و به تدریج اعتراضات مردمی در چند شهر به آشوب خیابانی تبدیل شد. اغتشاشگران به این هم راضی نبودند؛ آتش زدن بانک و پمپ‌بنزین تبدیل شد به حمله مسلحانه به مردم و مراکز نظامی و امنیتی.

ضدانقلاب هم به‌طور یکپارچه به حمایت از آشوبگران برخاسته بود. سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، سلطنت‌طلب‌ها و سایر اپوزیسیون خارج از کشور، حمایت خود را از آشوب‌ها اعلام کردند و رسما خواستار رفتارهای خشونت‌آمیز شدند. رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی، رادیوفردا و... نیز تمام‌قد به حمایت از اغتشاشات می‌پرداختند.

اعتراضات دیماه ۹۶ که به آشوب‌های سراسری بدل شد

دی‌ماه ۹۶ بود که پویشی تحت عنوان نه به گرانی شکل گرفت و در این راستا عده‌ای اقدام به برگزاری تجمع در مشهد کردند. ریشه آن نیز البته مطالبات مالباختگان موسسه مالی و اعتباری ثامن بود که گرفتار بی تدبیری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد شده بودند.

حق مردم بازیچه دست جریان معاند و  براندازها؛ ضدانقلاب چگونه با تحرکات آشوب طلبانه جلوی مطالبات مردمی را می‌گیرد؟

معترضین علاوه بر این به افزایش افسارگسیخته نرخ کالا و خدمات و همچنین نرخ بالای بیکاری اعتراض داشتند، ولی این تجمع نیز با شعار‌هایی ساختارشکنانه با آشوب بدل گشت و دیری نپایید که با ضریب‌دهی رسانه‌ای توسط جریان ضدانقلاب به شهر‌های دیگر نیز کشیده شد و بیش از ۱۰۰ شهر درگیر این ناآرامی‌ها شدند. هرچند بخش عمده افرادی که در این تجمعات حاضر می‌شدند از مردمی بودند که به وضع موجود اعتراض داشتند، ولی طولی نمی‌کشید که این تجمعات با ورود جریان ضد انقلاب رنگ آشوب و ناآرامی به خود می‌گرفت و به اموال و اماکن عمومی آسیب وارد می‌شد. کاری که مردم عادی به هیچ وجه نه در پی آن بودند و نه راضی به انجام آن.

تیرماه ۹۷  و به آشوب کشیده شدن اعتصاب بازاریان

اصناف و کسبه بازار تهران صبح  ۴ تیر ۱۳۹۷ در اعتراض به نوسانات بازار، دست از کار کشیدند و در محدوده بازار تجمع کردند. روز قبل‌تر نیز این اقدام در بازار موبایل تهران (چهارراه استانبول) نیز صورت گرفته بود؛ اعتراضی که با حضور جمعی ۴۰ تا ۵۰ نفره در پاساژ علاءالدین و تشویق و تهدید سایر کسبه به بستن مغازه‌ها آغاز شد و به تعطیلی کل پاساژ علاءالدین و پس از آن چارسو منجر شد.

حق مردم بازیچه دست جریان معاند و  براندازها؛ ضدانقلاب چگونه با تحرکات آشوب طلبانه جلوی مطالبات مردمی را می‌گیرد؟

در حالی که اکثر بازاریان در حال خرید و فروش بودند حوالی ساعت ۱۰:۰۰ زمزمه های اعتصاب جدی شد. برخی کسبه ناراضی از وضعیت نابه‌سامان بازار، با پایین کشیدن کرکره مغازه‌ها اعتراض خود را شروع کردند. بیشتر کسبه بازار تنها به بستن مغازه اکتفا کردند اما جمعیت محدودی هم با حرکت به سمت خیابان ۱۵ خرداد و شعار دادن را انتخاب کردند.

شعارهای این گروه اما همانند شعارهایی که در برخی تجمعات دی ماه ۹۶ داده می‌شد؛ شعار «نه غزه نه لبنان»، «رضاشاه روحت شاد»، و حتی مرگ بر «کشورهای متحد ایران» نیز شعار اصلی این جمع حدودا ۱۰۰ نفره بود؛ جمعیتی که یک به یک مغازه‌ها را با شعار و گاهی (در صورت تاخیر در بستن مغازه) با شعارهایی تند، مجبور به پایین کشیدن کرکره ها می‌کردند. گاهی این حرکت منجر به پرتاب اشیائی به سمت مغازه‌هایی که دیرتر تعطیل کردند نیز می‌شد.

پس از آن جمعیتی که شعارهایی غیر از مسائل صنفی و اقتصادی داشتند، مسیر بهارستان را در پیش گرفتند و گروه دیگری به سمت لاله زار و دیگر بخش‌های مستعد اعتصاب و اعتراض حرکت کردند.

چندان طول نکشید که با جدا شدن بازاریان از جمعیتی که اهداف دیگری داشتند، سنگ و آتش زدن سطل و بستن خیابان آغاز شد که با بی توجهی مطلق مردم چندان دوام نیافت.

به اغتشاش کشیده شدن تجمع آرام شیرازی‌ها

ظهر یازدهم مردادماه ۹۷ تجمع اعتراضی برخی از مردم و کسبه شیراز در چهارراه زند و خیابان توحید (داریوش) برگزار شد.  

این تجمع که حدود دو ساعت به طول انجامید و شرکت‌کنندگان در آن حدود ۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شدند، در نهایت با مدیریت پلیس به پایان رسید. پیام این تجمع از چند روز قبل در فضای مجازی با عنوان یک تجمع مسالمت‌آمیز و در عین‌حال اعتراضی نسبت به گرانی منتشر شده بود.  

در میان جمعیت معترض امروز خبری از شکستن و خراب کردن و آتش زدن نبود، اما کم‌کم شعار‌ها با هدایت برخی افراد، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و سیاسی شد؛ شعار‌های «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» در میان صدای دست و صوت عده‌ای به گوش می‌رسید.

این شعار‌های سیاسی در حالی سر داده شد که دو روز پیش از این تاریخ، مجموعه رسانه‌ای اقلیم‌الشرق وابسته به عربستان سعودی، از کمک ۳۰۰ میلیون دلاری عربستان به فرزند شاه برای براندازی در ایران خبر داد.

منابع نزدیک به سعودی‌ها اعلام کرده‌اند عربستانی‌ها حمایت از رضا پهلوی را منوط به اجرای فعالیت‌هایی همچون برگزاری تجمعات و تظاهرات در شهر‌های بزرگ ایران با حضور اقشار مختلف مردم کرده‌اند.

تجمع اعتراضی بهبهان و شعارهای هنجارشکنانه

۲۷ تیر ۹۹ طی یک فراخوان در فضای مجازی مبنی بر اعتراض به اوضاع اقتصادی عده‌ای از مردم اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در میدان مرکزی این شهر کردند.  

حق مردم بازیچه دست جریان معاند و  براندازها؛ ضدانقلاب چگونه با تحرکات آشوب طلبانه جلوی مطالبات مردمی را می‌گیرد؟

سرهنگ محمد عزیزی  فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در خصوص تجمع اعتراضی تعدادی از شهروندان بهبهانی اینگونه توضیح می دهد: « در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند. ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند اما آنها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها نمود». 

 

فردا شب آن روز بود که مردم در اعتراض به هنجارشکنی‌ها تجمع کردند و بر مطالبات به حق اقتصادی و معیشتی خود تاکید ورزیدند و بار دیگر خط مطالبات به حق و اصیل و پاک مردمی از آن دسته از حرکت‌های سازماندهی شده و هدفدار جدا شد که درصدد رادیکال کردن فضای این نوع تجمعات هستند.

این روش، اما به رویه ثابت جریان ضد انقلاب تبدیل شده است که در هر نقطه از کشور اعتراضی رخ می‌دهد و مردم با شعار‌هایی کاملا سالم و در چارچوب بدنبال مطالبات خود هستند، بلافاصله چند نفر که وابستگی فکری یا جریانی به معاندین دارند اقدام به دادن شعار‌هایی هنجارشکنانه می‌کنند و یا به اموال عمومی آسیب می‌زنند تا کل این تجمع را یک تجمع ضدانقلاب و نظام جلوه دهند.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پیرپاتال های کمپ آلبانی این روزها سرشون خیلی شلوغه و بدبخت ها هر کدوم 24 ساعته مثل ربات در اینترنت و اینستاگرام فعالیت دارند برای بر هم زدن نظم جامعه و درگیری انداختن در ایران . مردم هوشیار باشید که دشمنان ایران سواستفاده نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۱:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
لعنت بر منافقان که کاری کردند مردم حتی نمیتونن اعتراض مسالمت آمیز هم داشته باشن
من معترض به کوری چشم دشمنان قرآن دشمنان صلح و آرامش دیگه اعتراضمو به کف خیابون نمی ارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
بازم یه اتفاقی افتاد یکسری سایتها شروع کردن به عادی جلوه دادن و پوشاندن مشکلات کشور
جای اینکه دنبال اینکه برندازها و ضد انقلاب ها باشیم به دنبال حل مشکلات کشور بودیم به اینجا مشکلات نمی رسید
یا علی
Canada
طاها
۱۰:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
هر روز یا سیستان و بلوچستان یا خوزستان ناامنی است چرا این دو استان این طوری هستند؟چرا از تشنج و اغتشاش حمایت میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پناه بر خدا
انشاءالله این 4 تا شورشی زودتر دستگیر بشن
و این ظلم های بیگانگان تموم بشه
الهی العفو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مرگ بر اعتراض گر منافق. اعدام باید گردد اغتشاش گر فتنه گر. هر چه باشد از زمان شاه خائن بهتر است که کشور در دست آمریکا مستکبر بود. الان آیت الله رئیسی می آید و مشکلات ما را حل می‌کند این 15روز را باید تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ریسی بیاد همه چی درست میشه و ارزون
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۱۰:۲۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
کسانی همانند تو کی بیدار می شوند، نمی دونم !
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
برخورد دوگانه دنیای تزویرگر غرب با ایران و حقوق مردم ایران فقط به گناه اینکه ما می خواهیم کشوری مستقل و سرافراز داشته باشیم و حماقت و طمع بعضی در داخل به جای کمک به مردم در دوران کرونا و تحریم و خشکسالی می تواند باعث رشد انگل های مزدوری مثل منافقین و دشمنان دیگر شود اما به پاکی خون شهیدان قسم که این انقلاب عظیم با همین مردم فداکار و خداجو به سرانجام خودش که رهایی و تو دهانی به دهان سلطه گران و استعمارگرانی که در سایه تفرقه و مکیدن خون کشورها به ثروت های نامشروع رسیده اند و و عطش صهیونیزم جهانی برای کشتن مردم خواهند رسید و خدا با ماست تا انقلاب مهدی عج و سپردن پرچم انفلاب پشت سر ولی فقیه مان و نایب امام زمان مان خواهیم ماند. ان شاءالله و درود بر مردم مقاوم و مسلمان جنوب
Iran (Islamic Republic of)
زهرا تهرانی
۱۷:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
درودها ،با تشکر بابت زحماتتون
اون زمانی که میگفتن انرژی هسته ای دویست تومن بسته ای و به روحانی رای میدادن باید فکر این روز رو میکردن ، با انرژی هسته ای میشه آب شیرین کن های بزرگ ساخت و دیگه دغدغه آب نداشت ، در نهایت بانیان وضع موجود این اغتشاش ها رو به وجود میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
جلو کسانی که تعمدانه کارشکنی و ناراضی تراشی میکنند و بدبختانه مسئولیت هم به عهده شان گذاشته بگیرید همه چیز درست میشود
Iran (Islamic Republic of)
ولد العبادان ولد المحمره
۱۶:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ولک بچه ها آبادان دارن بندری میزنن. شکرخدا اینجا وضع به نسبت بهتره. هله بیا وسط. آبادان برزیلته. آبادان.هله ها بیا آها یالا هله بویه آها
شوخی بود برا اینکه این خبرای بد رو از ذهنتون بریزید دور. از زندگی حتی با مشکلاتش لذت ببرید.

دم همه مردم ایران گرم که با خوزستانی ها همدرد شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه این ۱۰ روزم بگذره ببینیم چی میشه .آدم شک میکنه که لابد تعمدی در کاره .بوی توطئه میاد .یه توطئه ی هدایت شده .آخه مگه میشه مسئولین اینقدر بی فکر باشن ؟کجای دنیا همچین مسئولینی داریم ؟انشالله آخرین زوراشون باشه .یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ما اکثریت ملت ایران آمادگی خود را برای حفظ وامنیت شهر ها ونظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم واز مسعولین می خواهیم تا قبل از شکل گرفتن داعش در کشور با احتشاش گران وخود فروخته ها برخورد شدید کنند ودر صورت نیاز برای حفظ امنیت فراخوان دهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
الاهواز العطشان...
بحیره ها و هورهای اهواز خشک شدند. این سرنوشت مردم خوزستانه؟؟؟
یه مقدار آبی هم که داریم آلوده هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
استغفرالله
زمان حضرت موسی عليه السلام بنی اسرائیل هم آب نداشتند
اما یک ذره صداشون نرفت بالا
که دل فرعونیان رو شاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
من دیگع این شبکه من و تو رو نگاه نمیکنم
خیلی لو لول هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
کلا به رسانه های بیگانه اعتمادی نیست
یک مرد ایرانی در آمریکا برای نجات یک بچه 3 ساله مجبور شد سگ را بکشد.
2 روز بعد روزنامه های آمریکا نوشتن :
مرد ایرانی با بی رحمی سگ بدبخت را کشت
خودتون قضاوت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
هر لحظه گرانی آخه این درد ها را به کی بگیم رسانه ها هم مرتب از کرونا می گویند تمام مشکلات مردم در سایه کرونا فراموش شده وکسی به آن نمی پردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من تئ چابهار زندگی میکنم از لحاظ کشاورزی دولت بیاد اب اقیانوس شیرین کنه با یک انتقال 30 کیلومتری به دشت باهوکلات که وسعتیتی برابر 20 هزار هکتار داره میتونه کل ایران و کل اسیا و روسیه رو صادرات محصولات کشاورزی داشته باشه واقعا ما مدیر لازم داریم چرا یک دشت یه وسعت باهوکلات فقط با یک خط انتقال اب 30 کیلومتری میشه تبدیل به قطب کشاورزی مثل انالیا بشه رو از بین داریم میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
قضیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مقصر مسئولین هستند که بهانه و زمینه رو فراهم می کنند و آینده نگری ندارن یا اینکه عمدی در کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
شماها هم قبول کنید مردم حق دارن میخان تو رفاه باشن چرا نباید حق اعتراض داشته باشن مگ همین مردم نبودن انقلاب کردن مگه همین مردم خوزستان نبودن ۸ سال جانانه جلو توپ وتانک عراقیها وایستادن ؟؟؟ لطفا انصاف داشته باشید مردم حتی آب خوردنم ندارن خیلی وقته مردم خوزستان مشکل آب دارن چرا نبایس زودتر دولت دس بکار میشد تا مردم ب خیابون بیان؟؟؟؟؟ مقصر دولت ن ملت
Netherlands
رضا
۲۲:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
از رفع تحریم ها خبری نیست و نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
من به عنوان یک اصفهانی از شما حمایت میکنم آب خوزستان را به اسم اصفهان میربایند اما برای جای دیگری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
حق مردم خوزستان ایطو زندگی کردن نیس خوزستان منبع گاز ونفت کشور چرا باید نفت وگاز ثروت ملی خوزستان بخورن اما آب خوردن نداشته باشن کجای دنیای ایی انصاف
Canada
سیستان
۱۰:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
یعنی چون منبع نفت و گاز داره همه مال خودش باشه و هیچ استان ایران از ان نصیب نبرند.پس بوشهر هم بگه چون ما بندر داریم تجارت و راه ابی فقط مال ماست!!!؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اعدام شان کنید این مزدوران کثیف را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مگر مردم حق دارن مطالبه داشته باشن که عده ای معاند جلشو بگیرن؟
Germany
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
لعننت به منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
شایدم بازیچه عدم پاسخگویی مسئولین
وقتی هرچه مردم اعتراض کنند دستشون به جایی بند نشه جونشون به لبشون میرسه
چرا همش میخواین گردن خارج نشین ها بندازین ، چرا اون مسئول تهران نشین و ... نباید پاسخگو باشه و نباید کارش رو درست انجام بده که صدای مردم بلند نشه ، حتما باید مردم برا هر خواسته ای خون بدن تا اقدامی صورت بگیره؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دیگه حناتون رنگ نداره.
Canada
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
در تمام کشورها تظاهرات میشه
عادی است و هیچ کس هم ادعا نمیکند که طرفدار فلان سیاست مدار هستند ولی
در ایران زمین کوچک ترین اعتراض را هر کس و ناکس
سعی میکنند .بنفع خودشان تمامش کنند و
مدعی تظاهر کنندگان شوند
نشان دهنده اینه که کشورهایی برای این تظاهرات که حق ملت هر کشوری است
هزینه کردند که زبان شان لال شود
باعث ناامنی و تنش در ایران زمین شوند
باید اب به اندازه کافی به هم وطن های خونگرم جنوب برسد
ولی یک عده مزدور و جیره خوار
میخواهند از اب گل الوده بنفع خودشان ماهی بگیرند
خیلی باید هوشیار باشیم
Canada
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
وصع ابی دینا بهم ریخته فقط مختص کشور خاصی نیست
در هند 6 ماه باران شدید میاید ولی خشکسالی شروع شده
اب جیره بندی است
در ونکوور کانادا میلیارد صدف مردند
محقیقن میگویند .صدف ها اب را تصیفیه میکردند
پس ماهی ها هم میمیرند
ولی حق هم وطن های خونگرم جنوب اب شرب است
ولی بنفع خودتان ازش
سو استفاده نکنید
در تمام دینا خشکسالی امده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا میذارید اوضاع اینقدر وخیم بشه بعد هی میگین مقصر کیه
Canada
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باید دستان شیطانی پنهانی
پشت بی ابی ملت جنوب باشه
یعنی دولت از قبل وصع ابی
جنوب را نمیدانست که یک
عده مزدور و جیره خوار بنفع خودشان و با کمک سیاه نمایی کانالهای معاند بر مشکلات ملت ایران زمین
موج سواری کنند
واقعا که به دولت و دار و دسته اش
ملت متوجه مشکلات هستند
فقط دولت تصیمیم گیرنده
متوجه نیست و نمیبیند
یا خودشون را کور جا زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کانادا خوبه؟؟از راه دوری؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مرگ بر دشمنان داخلی که همه مسائل را گره میزنند به مترسک دشمن خارجی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ربطی ب کشورای خارجی نداره تو خوزستان نیستی ببینی چ خبره حق مردم خوزستان ایطو زندگی کردن نیس دولت ونظام باید مشکلاتو حل میکرد مردم جونشون ب لبشون رسیده درک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
۲۰:۴۸ روی صحبت من با شماست
نظام؟ نظام باید چه می‌کرد جز اینکه به ما حق رای و دموکراسی داد؟ مگر نظام حسن روحانی رو انتخاب کرده؟ چرا مغرضانه و غیر واقعبینانه نظر می‌دهید نظام جوابگوی آب و برق نیست جواب گوی اصول است چرا یقه دولتی منصوب خودمان را نگیریم؟ خواهش میکنم در این وضعیت ساده لوح نباشیم و تحت تاثیر رسانه های معاند که هرچیز را از سر عناد به نظام ربط می‌دهند تا ما را از اصل مطلب دور کنند قرار نگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
پناه میبرم به خدا
آب به آسیاب دشمن نریزید
و باعث خوشحالی دشمن نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ایین هنجار چی بید که هر لحظه میشکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
پادگان مرزن اباد هم اب ندارم هلاک شدیم تو گرما
Canada
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
حتی در امریکای شمالی هم خشکسالی امده
بزرگترین سد اب اش انگاری که ورچیده شده
ما یک قطره باران نداریم .چند روز دود سوختن جنگل ها در امریکا و اینجا .نفس کشیدن سخت شده
کلا اب و هوا در تمام دینا بهم ربخته
طوفان شن در عربستان و سیل در اروپا
انگاری که داره
اخر زمان میشه .ببینید
وحشت میکنید .اینشالله همه چیز درست میشه
با امدن رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا وانگلیس واسراییل بخصوص ال سعود و مزدوران داخلیشان که عامدانه کار شکنی و ناراضی تراشی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
جو گرفتش:-)
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۰۳:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
برو بابا !
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دوجناح سود میبرن یکی اغتشاشگرا یکی برخی مسولین بی کفایت.و دودش توچشم مردم میره وجووناشون رو ازدست میدن آخرسرهم به هیچی نمیرسن .بنظرم مردم باید بااونای ک شعارغیرازمطالبه میدن برخورد کنن اونا معاندن و نمیخان به حقتون برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خوشم میایه عده رفتن اروپازندگی میکنن بعدمیان اینجابرای مشکلات مردم کامنت میزارن که آره واقعا مردم چیزی نمی‌خوان فقط دارن تحریک میشن ازکشورای ثالثی که خودشون برارفاه واسایش رفتن دارن زندگیشون میکننابه ریش مامیخندن خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دکتر از فیلتر شکن استفاده می کنن .
Canada
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ما راحت میتوانیم رای منفی دهیم
رای منفی را فسیل های کهریزک منافقین میدهند
تنها کاری که ازشون برمیاید
بخاطر حقوق نجومی و اقامت در زیر زمین
Armenia
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
یک سوال ؛لعنت به هرچی رسانه و سرویس اطلاعاتی خارجیه که اخبار رو منتشر می کنن ولی ایا ملت هم چشم ندارن!؟مملکت داره از تمام لحاظ خشک میشه ،مملکتی این همه نعمتهای خدادادی داره،حتی خاکش باارزشه و گرنه این همه کشور برای ایران دندون تیز نمی کردن،ایا مسئولین دردی از مردم دوا کردن؟ایا مایحتاج ملت با درنظرگرفتن شان ملت به دستشون میرسه!؟ایا تورم هرروز جبران شده و....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا ما مشکل اب و قطعی برق داریم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
حتما میگن دشمنان! امریکا انگلیس و بقیه دنیا!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا درک ندارید.بابا مردم تشنه اند .کشاورزی نابود شده گرمای وحشتناک خوزستان فقط نفتش خوبه گور پدر مردمش اگر وزیر نیرو تدبیر داشت در نوار جنوبی از ابادان تا چابهار با استفاده از اب شیرین کن ۸۰ درصد نشکل اب جنوب تامین میشد.چرا بی کفایتی برخی مسیولین
به ظاهر متدین را پای ملت مظلوم خوزستان می نویسید‌.
Canada
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درست میگویید
اینشالله دولت رییسی
تمام مشکلات را باید برطرف کنند
و میکنند .خوش بین به اینده نزدیک باشید .فقط دو هفته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۳:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
الهی بمیرم واقعا آدم قلبش به درد میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اصلش ان شاالله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
لطفا به وضع مردم خوزستان و ایران برسید تا دشمنان ایران اینطور خوشحال نشوند و سواستفاده نکنند. حتما باید صدای مردم در بیاد تا شما کاری کنید دولت محترم مشکلات مردم رو حل کنید مشکلات بی آبی خوزستان و گرانی ها رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درسته برخی مسوولین بعد از این همه بلایی که سر کشور ، مردم و نظام آوردن ،برن بشینن تو تشخیص مصلحت نظام؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
روحانی و تیمش محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
تمام این آشوب‌ها ی هنجار شکن از اردوگاه منافقین در آلبانی توسط روبا های پیر سازماندهی میشه، کاشکی موشک به این مرکز زده شود
Canada
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
رای منفی هم انها میدهند
واسه اینکه حقوق مزدور و جیره خواری شون
از طرف عربستان قطع نشه
شبانه روز پشت کامپیوتر نشسته و فقط کارشون
شایعه ساختن .تهمت و تنش در وطن ماست
Canada
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
رای منفی را
همین.گرگ صفت های منافقین به شما میدهند
به دل نگیرید .یک مشت مزدور و جیره خوار عربستان هستند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
آره به دل نگير. يه بار بدون فيلترشكن كامنت گذاشتي يكبارم با فيلترشكن:)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
یعنی همه منفی ها رو آلبانی ها میدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
کلی از مردم به استاندار و وزیر و نماینده مردم نامه زدند ، آیا اون افرادی که این نامه ها را رسیدگی نکردند نباید محاکمه شوند؟
تو این مملکت فقط باید با خشونت حق رو گرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که عملکرد ضعیف به مردم این چیزهارو یاد میده.
مثال بنده چند ساله مشکلات محلمون را دیوونه کرده را دارم نامه میزنم، به شهردار، استاندار، وزیر کشور، مجلس، همه میگن پیگیری می کنیم و هیچ کاری نمی کنند. حتی به عنوان شهروند خبرنگار برای شما فرستادم

بیشتر از شبکه های معاند اونهایی که این وضع بوجود آوردند مقصرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فردا هم به بهانه حقوق بشر استکبار یه سری تحریم وضع می کنن که باز دوباره ما ملت چوبشو می خوریم..خدایا چکار کنیم اگه هیچ نگیم هی تو سری می خوریم اگه هم اعتراض کنیم از هر دو طرف چوبشو می خوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
به نظر میاد برخی مسوولین تلاش وافری برای ایجاد نارضایتی و تحریک مردم برای اعتراض خیابانی داشتند.
نمونه اش گران شدن بنزین بود که باعث تشدید خشم عمومی شد.
راه حل مشکلات این است که کار به افراد صالح، پاکدست و خیرخواه سپرده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درسته ...مرگ بر انگلیس و مزدور داخلیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
آقا یه سوال دارم چرا مسئولان کشوری و لشکری باید صبر کنند تا کارد به استخوان مردم برسه اونوقت کاری بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مثلا الان دارن چیکار میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
همه این آشوبها که پیش میاد مسئولیت آن بر عهده برخی مسئولین بی لیاقت است.برخی مسئولین بی کفایت هستند که
خودشان با حقوق های نجومی هیچ مشکلی ندارن ومردم باید
با بدبختی شکمشون را پر کنند.وقتی استان بزرگی مثل خوزستان هنوز شهر هایش آب شرب ندارند.پس مردم چکار کنند که مسئولین صداشونو بشنوند.خسته شدیم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
چرا کسی به مسئولین نظارت نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۲۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مردم خواسته های دارند و در مقابل برخی مسئولین بجای برطرف کردن اشکال دنبال حاشیه میره !
آخه کدومتون تو گرمای اهواز بدون آب میتونید دوام بیارید ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
انقلاب
۱۳:۱۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باعث و بانی مشکلات باید بدون مماشات محاکمه. و مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مگه میشه مگه داریم اونوقت اونایی که دستور تونل زدنو دادن باید محاکمه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا مسولان و خود مردم به خودشون نمیاند گرمایش کره زمین در حال رخ دادن فجایع وحشتناکی هست مشکل باید ریشه ای حل بشه گرمای بالای ۵۰ درجه در نتیجه خشک شدن و بی ابی و بارندگی کم این رخداد نه تنها در خوزستان در بیشتر نقاط کشور وجود داره خشکسالی و کم ابی بحرانی بسیار جدی و خطرناک ایا دولت و مسولان نباید فکری بکنند الان وقت ان رسیده از دانشمندان و محیط زیستان کمک بگیرید حفظ جنگلها و مراتع دریاها و رود خانه برقی کردن خودروها از رده خارج کردن ماشینهلی قدیمی تغیر سوخت مطمن باشید بعد از خوزستان نوبت شهرهای دیگه هم هست تغیر اقلیم با سرعت زیادی در حال رخ دادن هست مسولان از خواب غفلت بیدار بشید گرم شدن ناگهانی سیبری و کاندا و قطب شمال و سیلهای گسترده در اروپا خشکسالی در خلور میانه گرماهای بالای ۵۰ درجه اینها نشانهایی از وقوع یک پدیده مرگبار بدتر از کرونا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
البته که هرچه سطح آب پایین تر وکم تر باشه تبخیر سریع تر اتفاق میافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مگی بر زخم می‌نشیند زخم را درمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۱۲:۵۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بنظربنده ایران برای همس نه بعضی ازاقایون که میگن مارفتیم جنگ وزخمی شدیم نه اقااصلااینطوری فکرنکن خدای نکرده خدانکنه اگه یک روزی دشمن بخوادبه خاکمون تجاوزکنه بازشمااقایون میخواین بریدصددرصدکل مردم ایران برای وطنشون میرن مشکل اینحاست که بعضی ازاقایون انگارحرفهای مردم دردمردم براشون مهم نیستش اقای وزیراقای محترمیکه راحت زندگی میکنیدمردباش مشکل روحل کن نذاربعضی ازارزول واوباش ایرانمون روتخریب کنن مردعمل باش نه حرف زدن خالی.بارهابنده عرض کردم قانونی بایدبه وجودبیادهرکسی به حریم شخصی یاافرادیکه دارایی ایرانمون روغارت میکنن بابااعدام کنیداعدام بذاریددشمنان بفهمنن ماایران ووطنمون روباهمین مردم میسازیم واجازه نمیدیم به هیچ پدرسوخته ای بخواد درمملکتمون دخالت کنه واشوب به پاکن .من یک شهروندایرانیم ایرانی یک ادم عادی ازجنس هم مردم ازجنس ایران خدایاامیداست این اقایون اینوبخونن وبدونن ایران برای همه هستش نه برای تو مردباشیدو بسازین ایرانمون رونذاریدایرانمون دست دشمنان بیفته دوردبه ایران وایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باور کنید همین الان هم هیچ اتفاقی نیافتاده بیایید حق آبه کرخه که پشت سد کرخه است را رها کنید باور کنید این مردم حق مسلم خود را میخواهند.
انتقال آب برای شرب هیچ ایرادی ندارد ولی برای صنعت و کشاورزی غیر قانونی است و باعث تخریب اکوسیستم و منطقه میشود، که شده است. آب
France
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خوب چرا به مردم اب و برق نميدين كه فرصت دست معاند ها ميدين بيان بكشنشون برن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا کاری کنیم که باز آرد پشیمانی این رو از لحاظ برخی مسئولین بیکفایت عرض کردم که وقتی نمیتونن به خوبی مسئولیت خود رو در برابر این مردم انجام بدند ومردم از سر مجبوری وقتی میبینند حرف وصحبتهایشان و دردهای که دارن دراین جامعه متحمل میشن رو کسی جوابگو نیست مجبور میشن که دست به اعتراض بزنند واین حق مسلم اونهاست چرا که مسئولینی دارند بی لیاقت وناکارآمد وبی کفایت دربرابر مسئولیتهای داخلی هم شهری واستانی خود ،طوری که حتی نمیتونن حق اولیه هر استانی را بخوبی اجرا کنند از آب شرب سالم گرفته تا آسفالت فاضلاب و ریزگردها گرانی های که سربه فلک میکشد قاچاق وخیلی از دیگر فساد هاواختلاسهای نجومی ،،،،واینها همه وهمه دست به دست هم میدهند تا مردم دیگر کاسه صبرشان لبریز شود ومجبور میشوند دست به اعتراض هایی بزنند تا بلکه حق مسلم وصحبتهایشان به مسئولین کشوری برسد
امیدواریم حداقل در دولت جدید آقای رئیسی تمامی مشکلات مردم حل شود و حداقل به حرفها ودرد دلهای این مردم انقلابی گوش دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اون دو نفرو کشتن واقعا ؟؟؟ این سناریو کشته سازی هنوز ادامه داره.. ۱۵۰۰ نفرو هم تو دی ماه کشتن انداختن گردن نظام.. واقعا دلیله این همه اتهام و دشمنی با نظام پاک جمهوری اسلامی چیه ما که نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
1500 یا 3500 نفر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اولا ۲ نفر نبودن ۳ نفر بودن خوزستان آب زیاد داره چرا باید ببرن واسه زاینده رود در حالیکه خودمون داریم از بی آبی خسارت میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
اا
۲۱:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چی
Germany
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
تا وقتی که رسانه های ضد انقلاب باشه و سازمان های جاسوسی توی ایران هر اعتراضی رخ بده براش این اتفاق می افته صحنه سازیه دیگه می خوان از اب گل الود ماهی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۲:۱۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
میدونین مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که مسئولین دیر به خودشون میان. حتما باید ملت اعتراض کنن بعد یه سری ارازل و اوباش بیان تخریب کنن بعد تازه مسئولین بیان بگن آی مردم، ضد انقلاب دارن از مطالبه به حق شما سواستفاده میکنن. اتفاقا مقصر همون مسئولیه که میدونه مطالبه مردم به حقه ولی در مراحل ابتدایی اعتراض ملت نمیره بشینه پای حرفشون بگه آی مردم دردتون چیه چرا اعتراض میکنین؟ مشکلتون کجاست؟ انقدر صبر میکنه صبر میکنه که یه آتیشی درست بشه بعد به بهونه ضد انقلاب بریزن ملت رو که مطالبه به حق داشتند رو جمع کنن و بعدم هیچ. واقعا اگر یه آدم عاقل بشینه حساب کتاب کنه میفهمه اگر نصف پولی که تو اعتراضات هزینه میشه(چه خسارتی که ارازل و اوباش به اموال عمومی میزنن چه هزینه ای که صرف سرکوب میشه) رو از اول بیان برای مشکل ملت هزینه کنن دیگه همچین آشوبی درست نمیشه.
جدای از این بحثایی که هیچ نتیجه ای نداره، خوزستان تشنس. ی فکری به حالش بکنین. یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
قربون دهنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
برخی مسئولین اصلا به خودشون نمیان!
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۲:۰۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ای کاش زمینه های اینگونه اعتراضات بحق مردمی را از بین میبردند تا اصلا اعتراضی از جانب مردم صورت نگیرد تا دست مایه حرکت های ضد مردمی و ضد انقلابی برخی بدخواهان و عوامل نفوذی دشمن شود.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
انشاالله دیگه در دولت اقای رئیسی چنین مشکلاتی نداشته باشیم واینکه دولت اقای رییسی در هر اشهری مثل اداره اطلاعات اداره ای تاسیس کنه که اسم این اداره نوشتن مشکلات مردم وحل مشکلات باشه یعنی مردم راحت برن اونجا هر مشکلی در شهر خودشون چه از اداره ها چه مشکلات روزمره امورات دارند رو بگن ثبت کنند مشملات برسی وحل بشه نه روی هم بمونه تلنبار بشه ومردم بریزن بیرون ویک عده دشمنان داخلی وخارجی ونوذیها سو استفاده کنند وخدای نکرده کشور رو به فتنه بکشن این نظر مارو به اقای رییسی بدید تا اتحام بشه ومشکلات سریعتر حل بشه تا مردم نترسن در خفقان نباشن اگه بترین حفشون دردشون رو بگن دستگیر یا زندانی میشن ودولت یم دولت انتقاد پذیر سازنده نباشه این موارد پیش میاد به امی موفقیت دولت جناب اقای رئیسی وگوش به فرمان بودنش از توصیه های مقام معظم رهبری انشاالله تا موفق باشه
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۱:۴۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
واقعا مسئولان از مردم چه انتظاری دارند یعنی هرچی سرش زدن هیچی نگن
مسئولان میذارن کار ازکار میگذره بعد این حرف ها را میزنند
آخه خدا را کی میخوان در نظر داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۱:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
برای اینکه مردم وقتی تجمع می کنند واعتراضی دارند نمی توانند درست وبا رعایت قانون جلو بروند وبعضی فکر می کنند با هوچی بازی وسروصدای زیاد وبی قانونی به اهدافشان می رسند
درست است که مردم حق دارند اعتراض کنند ولی نباید اعتراض آنها باعث آزار واذیت بقیه وآسیب به اموال عمومی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باید مشخص بشه چه کسانی تخریب اموال عمومی میکنن چطور که دقیقا با اعتراضات مردم این تخریب ها صورت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۳:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
خوزستان اصن اموال عمومی نداره که تخریب بشه خوزستان هیچی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
متاسفانه توی مملکت ما شایسته سالاری رو سهمیه و پارتی جابجا کردن که امیدوارم آقای رییسی به این مسئله توجه کنن
آخرین اخبار