کارگروه پیگیری طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان در قالب طرح خدمات اجتماعی و تاب آوری اجتماعی زیر مجموعه خانه‌های هلال با هدف تعامل با ادارات و گروه‌های جهادی به صورت هدفمند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارگروه پیگیری طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان در قالب طرح خدمات اجتماعی و تاب آوری اجتماعی زیر مجموعه خانه‌های هلال برگزار شد.

 جمال زرگر نماینده هلال احمر مشهد گفت: خانه‌های هلال در تمام گرایش‌های مختلف آموزشی، حمایتی، درمانی با اهداف کمک به مردم محله تشکیل شده تا در مواقع لزوم مردم بتوانند از خود در برابر آسیب‌ها محافظت کنند.

او هدف ایجاد خانه‌های هلال را کمک به دستگاه‌های اجرایی در زمینه خدمت رسانی و کمک مردم و یکپارچه سازی خدمات و همسو سازی آن دانست و افزود: این طرح در تهران به عنوان پایلوت در محله هرندی اجرا شده است و برای مشهد ستاد بازآفرینی محله طرق را به عنوان نمونه اجرایی (پایلوت) معرفی نموده است.

تعامل هدفمند با ادارات و گروه‌های جهادی

مسعود هدایتی رئیس اداره جذب مشارکت‌های مردمی هلال احمر خراسان رضوی گفت: هدف ما خدمت رسانی به مردم حاشیه شهر و کم برخوردار و تعامل با ادارات و گروه‌های جهادی به صورت هدفمند می‌باشد کاری که به عنوان نمومنه (پایلوت) در محله هرندی شهر تهران در ناحیه ۴ منطقه ۱۲ شروع شده است.

او با بیان اینکه ما در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، آموزش، ایمنی، توسعه زیرساخت‌ها و سلامت کارگروه داریم؛ افزود: با ایجاد کارگروه طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان، همه افراد و سازمان‌های خدماتی عضو این کارگروه خواهند بود که در راستای تاب آوری اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره جذب مشارکت‌های مردمی هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: اگر مردم در حوزه کمک‌های اولیه مهارت داشته باشند و ابزار اولیه در اختیار داشته باشند شاهد کاهش تلفات خواهیم بود و با توجه به اینکه محلات کم برخوردار دارای جمعیت بالایی هستند، خانه هلال افتتاح شود. امیدواریم بتوانیم در حوزه محرومیت زدایی و کاهش بزه‌های اجتماعی به مردم محله کمک کنیم و در آینده شاهد گشترش خانه‌های هلال در محلات ضعیف شهر باشیم.

بهاره دانش سرپرست اداره راهبردی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه دفاتر توسعه محله و تسهیلگری بر اساس مسائل و مشکلات احصا شده محلات، در راستای خدمات مبتنی بر نیاز آن‌ها فعالیت خود را شروع کردند و به مردم خدمات متنوعی ارائه میدهند هدف دفاتر تسهیل گری، روان شدن ارتباط مردم با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

اعتماد مردم، سابقه فعالیت نهاد‌های دولتی است

همچنین اعظم همتی کارشناس پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: با توجه تفاهم نامه بین شهرداری و هلال احمر، همکاری بسیار زیادی با هلال احمر در زمینه‌های آموزشی انجام می‌دهیم. ما در محله طرق پایگاه چند منظوره بحران داریم که خانه دوام در آن فعال می‌باشد و افراد در این مرکز به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند و کمک بسیاری به مردم محله و شهرداری در ارائه خدمات شهرداری ارائه می‌کنند.

فاطمه روانخواه مسئول امور خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ مردم با فرهنگسراها، فرهنگسرا‌ها می‌توانند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند و در اختیار خانه‌های هلال قرار بگیرند.

او افزود: در محلات مشهد شورای اجتماعی محله با مشارکت افراد بومی محله فعال می‌باشد، اعضای این شورا به صورت داوطلبانه گرد هم می‌آیند و به حل مسائل محله کمک می‌کنند لذا از این ظرفیت می‌توان جهت ارتباط مردم با خانه‌های هلال استفاده کرد.

مسئول امور خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این طرح باید از موازی کاری پرهیز کنیم؛ ادامه داد: با توجه به سابقه فعالیت نهاد‌های دولتی و عدم عمل به وظیفه نباید موجب سلب اعتماد مردم به نهاد‌های خدماتی شویم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.