ورود خودرو‌های غیر بومی به استان همدان ممنوع

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ورودی از تهران و البرز به استان همدان مسدود شده است و خودرو‌های غیربومی در مبادی ورودی استان اعمال قانون می‌شوند.

 

بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

با وجود اینکه از فردا تعطیلات پیش روی عید قربان آغاز می‌شود مردم برای سفر در این روز‌ها برنامه‌ریزی خود را انجام داده اند مشخص نیست اضافه شدن تعطیلی چند روزه برای تهران و البرز می‌تواند جلوی شیوع کرونا را بگیرد یا آنکه مانند هفته‌ها، ماه‌ها و سال گذشته، مردم با هر شکل و بهانه‌ای در این روز‌ها بیشتر به مسافرت می‌روند.

آمار‌های تردد در ماه‌ها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که به غیر از هفته قبل (یعنی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ تیر ماه)، متوسط تردد وسایل نقلیه مختلف به ویژه خودروهای سبک و وسایل نقلیه شخصی مردم در محور‌های مواصلاتی کشور روند افزایشی در امسال داشته است و تعداد پلاک‌های غیر بومی مشاهده شده در استان‌های مختلف به ویژه استان همدان نشان از بی توجهی مردم نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی و سفر دارد حال اینجا سوالی مطرح می‌شود که آیا کرونا این روز‌ها فقط در شهر تهران و البرزخود نمایی می‌کند؟

آیا این ویروس محنوس که در ماه‌های اخیر آن هم به شکل نوع‌های مختلف از جمله کرونا هندی و دلتا خطری برای انسان‌های استان‌های دیگر وجود ندارد که مجوز تردد چه در روز‌های عادی و چه تعطیلات از طریق ستاد ملی کرونا صادر می‌شود؟

در این خصوص با رئیس پلیس راه استان همدان گفت‌وگویی انجام شد.

سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه تردد‌ها و محدودیت‌ها بر اساس ستاد ملی کرونا و وزارت کشور ابلاغ می‌شود و ما اجرا کننده آن هستیم، بیان کرد: محور قدیم همدان – تهران، آزاد راه همدان – تهران، جاده رزن و ملایر به سمت اراک و تهران مسدود شده و نیرو‌های پلیس مستقر در این مبادی اجازه خروج خودرو‌های با پلاک بومی از استان را نخواهند داد.

او افزود: نیرو‌های پلیس راه براساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، از خروج خودرو‌های با پلاک بومی از استان همدان و همچنین ورورد خودرو‌های با پلاک غیربومی به داخل استان جلوگیری می‌کنند و در صورت اصرار راننده برای انجام سفر، ضمن اعمال قانون و جریمه (یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی) خودرو‌ها را نیز به سمت مبدا هدایت می‌کنند.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد: تنها خودرو‌های با پلاک انتظامی تهران و البرز مجاز به تردد از این مسیر‌ها به سمت تهران هستند و البته تمامی مجوز‌های صادره برای تردد نیز تا صبح روز دوشنبه هفته آینده (۴ مرداد) باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: خودرو‌هایی که از سایر نقاط وارد استان همدان می‌شوند ابتدا با تذکر لسانی و ارشاد ماموران پلیس برای بازگشت مواجه خواهند شد و در صورت اصرار برای ادامه سفر و بی توجه به دستور پلیس برای اجرای قوانین، اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه طرح محدودیت تردد از ساعت ۱۸ روز گذشته (دوشنبه) آغاز و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه (۴ مرداد) ادامه دارد، افزود: دوربین‌های هوشمند نظارتی پلیس نیز هر گونه تخلف در زمینه نقض محدودیت و ممنوعیت‌های تردد را ثبت و خودرو‌های متخلف جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تردد بین شهرستانی خودرو‌های بومی در حوزه جاده‌های درون استان بلامانع است و البته محدودیت تردد شبانه (ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد) همچنان اعمال می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار